KAZALCI OKOLJA

Ključno sporočilo
Neutral

Skupni izpusti toplogrednih plinov bodo po projekciji z obstoječimi ukrepi do leta 2030 ostali na podobni ravni kot danes, potem se bodo znižali, po projekciji z dodatnimi ukrepi pa se bodo drastično znižali, in sicer do leta 2030 za 35 %, do leta 2050 za 88 %. Projekcije kažejo, da je ob intenzivnem izvajanju ukrepov možno doseči zastavljene cilje.


Kazalnik prikazuje gibanje skupne količine izpustov toplogrednih plinov (TGP) ter projekcije gibanja izpustov TGP v Sloveniji do leta 2050. Projekcije predstavljajo osnovo za načrtovanje politike zmanjševanja izpustov TGP in določanje ciljev. Evidence in projekcije so do leta 2030 prikazane tudi za vire, ki niso vključeni v sistem EU-ETS (neETS). To je pomembno zato, ker ima Slovenija po letu 2012 cilj določen samo za izpuste iz virov neETS. Cilj za vire v EU-ETS je določen na ravni EU. Izpusti so podani v kilotonah (kt), kar je enako enoti Gigagram.


Grafi

Slika PB08-1: Dosedanje gibanje izpustov TGP ter projekcije do leta 2050 glede na cilje
Viri:

IJS-CEU, NEPN, 2025

Prikaži podatke
Dosedanje gibanje izpustov [kt CO2 ekv] Projekcije z ukrepi [kt CO2 ekv] Projekcije z dodatnimi ukrepi [kt CO2 ekv] Ciljne emisije - zgornja meja [kt CO2 ekv] Ciljne emisije - spodnja meja [kt CO2 ekv]
2005 20596,14
2006 20766,96
2007 20946,26
2008 21670,62
2009 19499,96
2010 19726,11
2011 19651,48
2012 19022,15
2013 18323,55
2014 16660,47
2015 16850,22
2016 17734,32
2017 17818,51
2018 17655,56
2019 17131,71
2020 15903,49
2021 16049,33
2022 15557,67
2023 14804,43
2025 16499,43 15895,94
2030 16350,54 13416,71 13387,49 11327,87
2035 12087,53 7986,67
2040 11327,30 5778,51
2045 10213,89 4274,15
2050 9394,82 2564,63 4119,23 2059,61
Slika PB08-2: Projekcije izpustov emisij TGP in ponorov po sektorjih
Viri:

IJS-CEU, NEPN, 2025

Prikaži podatke
SKUPAJ - neto emisije [kt CO2 ekv] LULUCF [kt CO2 ekv] SKUPAJ - emisije [kt CO2 ekv] odpadki [kt CO2 ekv] kmetijstvo [kt CO2 ekv] industrijski procesi [kt CO2 ekv] Ne-energetski viri: [kt CO2 ekv] druga področja (široka raba) [kt CO2 ekv] promet [kt CO2 ekv] ind. in gradb.(energetska raba goriv) [kt CO2 ekv] transformacije + ubežni izpusti [kt CO2 ekv] Energetika [kt CO2 ekv]
2005 13379,54 -7216,60 20596,14 827,90 1762,96 1394,84 3985,71 2724,16 4401,53 2465,84 7018,90 16610,43
2006 13565,54 -7201,42 20766,96 775,63 1758,99 1439,07 3973,68 2467,46 4637,57 2602,11 7086,15 16793,28
2007 13396,75 -7549,51 20946,26 716,72 1810,51 1449,02 3976,26 2050,78 5240,23 2364,20 7314,80 16970,01
2008 14373,94 -7296,68 21670,62 642,09 1733,09 1322,51 3697,69 2407,16 6159,43 2336,43 7069,91 17972,93
2009 12270,23 -7229,73 19499,96 586,20 1741,96 985,89 3314,05 2290,91 5159,04 1958,45 6777,51 16185,91
2010 12569,95 -7156,16 19726,11 574,10 1705,10 986,70 3265,91 2316,68 5299,52 1933,78 6910,23 16460,21
2011 12594,83 -7056,65 19651,48 585,74 1688,08 997,66 3271,48 2057,64 5649,79 1733,72 6938,84 16379,99
2012 12040,90 -6981,25 19022,15 572,84 1671,27 1023,93 3268,03 1805,78 5668,41 1664,18 6615,75 15754,12
2013 13036,32 -5287,23 18323,55 551,38 1655,47 1091,07 3297,92 1723,84 5367,58 1659,34 6274,88 15025,63
2014 17145,38 484,91 16660,47 518,88 1696,86 1128,28 3344,02 1425,81 5383,57 1665,67 4841,40 13316,45
2015 17430,33 580,10 16850,22 531,73 1735,51 1108,30 3375,55 1541,65 5353,93 1611,37 4967,73 13474,68
2016 18462,30 727,98 17734,32 539,91 1751,75 1114,71 3406,37 1614,13 5726,99 1622,22 5364,61 14327,95
2017 18542,22 723,71 17818,51 521,80 1713,38 1173,24 3408,41 1485,31 5856,36 1704,35 5364,08 14410,10
2018 18477,33 821,77 17655,56 482,24 1708,42 1196,23 3386,89 1378,99 5834,82 1826,15 5228,72 14268,67
2019 12603,48 -4528,23 17131,71 463,22 1723,61 1211,04 3397,87 1365,38 5624,64 1753,80 4990,02 13733,85
2020 11566,55 -4336,93 15903,49 440,11 1727,17 1153,71 3321,00 1366,31 4575,11 1712,53 4928,54 12582,49
2021 11730,64 -4318,69 16049,33 418,85 1727,93 1127,91 3274,68 1268,52 5204,63 1742,09 4559,41 12774,65
2022 11339,08 -4218,60 15557,67 379,63 1660,29 1095,31 3135,22 1281,04 5793,20 1620,39 3727,82 12422,45
2023 10513,31 -4291,12 14804,43 376,77 1631,98 1005,61 3014,36 1265,72 5363,65 1516,59 3644,11 11790,07
2025 OU 16064,58 -434,85 16499,43 370,27 1725,92 1101,22 3197,41 1106,87 5992,71 1843,43 4359,02 13302,02
2025 DUA 15199,37 -696,57 15895,94 370,27 1725,92 1101,12 3197,31 1076,25 5802,93 1568,18 4251,26 12698,63
2030 OU 15558,49 -792,05 16350,54 303,53 1719,28 1057,97 3080,79 914,83 6190,51 1847,02 4317,39 13269,75
2030 DUA 11328,13 -2088,58 13416,71 303,53 1698,41 1057,01 3058,96 823,39 4349,73 1357,76 3826,88 10357,75
2035 OU 12159,65 72,11 12087,53 260,11 1734,55 1005,31 2999,96 754,43 5544,61 1916,22 872,31 9087,58
2035 DUA 6282,43 -1704,24 7986,67 260,11 1641,83 498,67 2400,61 608,95 2869,40 888,79 1218,92 5586,06
2040 OU 11173,68 -153,62 11327,30 228,65 1749,99 982,37 2961,01 649,27 4507,02 1990,30 1219,70 8366,29
2040 DUA 3591,14 -2187,38 5778,51 228,65 1584,18 471,06 2283,90 441,71 1657,30 725,50 670,10 3494,61
2045 OU 9572,58 -641,31 10213,89 224,73 1761,87 987,51 2974,11 576,48 3231,62 2048,43 1383,26 7239,78
2045 DUA 1645,75 -2628,40 4274,15 224,73 1525,39 467,67 2217,78 285,95 552,48 515,97 701,96 2056,37
2050 OU 8844,83 -549,99 9394,82 200,09 1773,87 994,83 2968,79 523,56 2033,89 2104,21 1764,38 6426,03
2050 DUA 66,57 -2498,06 2564,63 200,09 1433,00 475,64 2108,73 124,70 21,63 87,91 221,65 455,90
Slika PB08-3: Projekcije izpustov TGP za vire, ki niso vključeni v sistem trgovanja s pravicami do izpustov TGP (EU-ETS) glede na cilje
Viri:

IJS-CEU, NEPN, 2025

Prikaži podatke
Dejanski izpusti virov, vključeni v EU-ETS [kt CO2 ekv] Projekcija z ukrepi - emisije ETS [kt CO2 ekv] Projekcija z dodatnimi ukrepi - emisije ETS [kt CO2 ekv] Indikativni trend zmanjševanja kvot emisij v ETS [kt CO2 ekv] Izpusti virov, ki niso vključeni v EU-ETS - dejanski izpusti [kt CO2 ekv] Izpusti virov, ki niso vključeni v EU-ETS - projekcija z ukrepi [kt CO2 ekv] Izpusti virov, ki niso vključeni v EU-ETS - projekcija z dodatnimi ukrepi [kt CO2 ekv] Ciljna trajektorija za izpuste neETS po uredbi EU [kt CO2 ekv] Cilj po NEPN 2024 [kt CO2 ekv]
2005 8737,77 11855,65
2006 8836,98 11927,99
2007 9042,74 11901,33
2008 8753,91 12914,65
2009 7935,03 11562,96
2010 8002,03 11722,13
2011 7939,20 11709,53
2012 7579,85 11440,02
2013 7388,44 7495,23 10933,40 12323,92
2014 6113,76 7410,60 10544,86 12353,72
2015 6108,00 7325,97 10740,26 12383,52
2016 6369,05 7241,35 11363,27 12413,32
2017 6568,27 7156,72 11248,54 12203,09
2018 6490,34 7072,09 11163,23 12237,81
2019 6252,41 6987,47 10877,35 12272,53
2020 6094,62 6902,84 9807,30 9833,58 9833,58 12307,24
2021 5681,50 6544,59 10366,37 11403,19
2022 4861,18 6186,34 10694,81 11107,76
2023 4582,14 5828,09 10221,10 10813,74
2025 5648,30 5388,75 5111,60 10851,13 10507,19 10217,22
2030 5628,74 4930,18 3320,35 10721,80 8486,53 8654,62 8536,07
Slika PB08-4: Projekcije izpustov TGP po sektorjih za vire, ki niso vključeni v EU-ETS
Viri:

IJS, NEPN, 2025

Prikaži podatke
SKUPAJ - emisije [kt CO2 ekv] odpadki [kt CO2 ekv] kmetijstvo [kt CO2 ekv] industrijski procesi [kt CO2 ekv] Ne-energetski viri: [kt CO2 ekv] druga področja (široka raba) [kt CO2 ekv] promet [kt CO2 ekv] ind. in gradb.(energetska raba goriv) [kt CO2 ekv] transformacije + ubežni izpusti [kt CO2 ekv] Energetika [kt CO2 ekv]
2005 11855,65 827,90 1762,96 435,86 3026,72 2724,16 4398,81 1070,58 635,37 8828,93
2006 11927,99 775,63 1758,99 455,29 2989,90 2467,46 4635,58 1185,86 649,20 8938,09
2007 11901,33 716,72 1810,51 485,77 3013,01 2050,78 5238,03 966,34 633,17 8888,32
2008 12914,65 642,09 1733,09 435,22 2810,40 2407,16 6157,37 962,71 577,01 10104,26
2009 11562,96 586,20 1741,96 401,49 2729,65 2290,91 5157,07 802,11 583,21 8833,31
2010 11722,13 574,10 1705,10 422,06 2701,27 2316,68 5297,57 796,70 609,92 9020,87
2011 11709,53 585,74 1688,08 417,13 2690,94 2057,64 5647,05 689,49 624,41 9018,58
2012 11440,02 572,84 1671,27 454,30 2698,41 1805,78 5666,13 664,56 605,15 8741,61
2013 10933,40 551,38 1655,47 438,01 2644,85 1723,84 5365,87 620,42 578,42 8288,55
2014 10544,86 518,88 1696,86 448,00 2663,74 1425,81 5381,72 611,15 462,43 7881,11
2015 10740,26 531,73 1735,51 476,59 2743,83 1541,65 5351,96 611,34 491,47 7996,42
2016 11363,27 539,91 1751,75 496,13 2787,79 1614,13 5724,98 717,69 518,67 8575,47
2017 11248,54 521,80 1713,38 482,94 2718,11 1485,31 5854,66 641,48 548,98 8530,43
2018 11163,23 482,24 1708,42 467,39 2658,06 1378,99 5832,83 738,91 554,44 8505,17
2019 10877,35 463,22 1723,61 481,90 2668,73 1365,38 5622,69 682,16 538,39 8208,62
2020 9807,30 440,11 1727,17 472,76 2640,04 1366,31 4573,55 688,91 538,48 7167,25
2021 10366,37 418,85 1727,93 454,91 2601,69 1268,52 5203,17 782,32 510,67 7764,68
2022 10694,81 379,63 1660,29 446,42 2486,34 1281,04 5791,52 679,55 456,36 8208,47
2023 10221,10 376,77 1631,98 445,26 2454,02 1265,72 5362,46 686,08 452,82 7767,08
2025 OU 10851,13 370,27 1725,92 435,27 2531,46 1106,87 5992,71 715,44 504,65 8319,66
2025 DUA 10507,19 370,27 1725,92 435,18 2531,37 1076,25 5802,93 618,74 477,90 7975,82
2030 OU 10721,80 303,53 1719,28 371,01 2393,82 914,83 6190,51 745,40 477,24 8327,98
2030 DUA 8486,53 303,53 1698,41 370,04 2371,99 823,39 4349,73 531,92 409,51 6114,54

Cilji

Izpusti iz virov, ki niso vključeni v EU-ETS, se morajo do leta 2030 po uredbi EU 2023/857 zmanjšati za vsaj 27 %. V NEPN iz leta 2024 (NEPN 2024) je bil postavljen še bolj ambiciozen cilj, in sicer zmanjšanje izpustov vsaj za 28 %. EU cilj je v izvedbeni uredbi pretvorjen v letne cilje za obdobje 2021–2030.

NEPN 2024 za skupne izpuste navaja, da jih bo Slovenija do leta 2030 zmanjšala za vsaj od 35 % do 45 % glede na leto 2005. Dolgoročna podnebna strategija za leto 2050 postavlja cilj, da se morajo skupni izpusti zmanjšati za 80 do 90 % glede na leto 2005.


Leta 2023 so skupni izpusti TGP na podlagi evidenc znašali 14.804 kt CO2 ekv. Po projekciji z ukrepi se skupni izpusti do leta 2030 povečajo na 16.351 kt CO2 ekv, do leta 2050 pa zmanjšajo na 9.395 kt CO2 ekv. Po projekciji z dodatnimi ukrepi se izpusti z izjemo leta 2025, zmanjšujejo skozi celotno obdobje. Leta 2030 znašajo 13.417 kt CO2 ekv, leta 2050 pa 2.565 kt CO2 ekv. Leta 2030 so izpusti glede na leto 2005 po projekciji z ukrepi nižji za 21 % in leta 2050 za 54 %, po projekciji z dodatnimi ukrepi pa so leta 2030 nižji za 35 % ter leta 2050 za 88 %. Zastavljene cilje torej Slovenija doseže po projekciji z dodatnimi ukrepi, kar pomeni, da bo poleg ukrepov, ki se že izvajajo in so sprejeti, potrebno pripraviti in izvajati tudi širok nabor dodatnih ukrepov, da bo doseženo ciljno zmanjšanje izpustov. Cilj Slovenije je leta 2050 doseči neto ničelne izpuste, kar pomeni, da morajo biti izpusti manjši oz. enaki ponorom. Projekcije ponorov kažejo, da je leta 2050 možen razpon ponorov med 0,5 in 2,5 Mt CO2, torej je doseganje neto ničelnih izpustov, ob 88 % zmanjšanju izpustov, dosegljivo.

Absolutno se izpusti najbolj znižajo v sektorjih promet ter transformacije, kar je razumljivo, saj sta to sektorja, ki danes k skupnim izpustom prispevata daleč največ. Promet je leta 2023 prispeval 5.364 kt CO2 ekv, leta 2050 pa po projekciji z dodatnimi ukrepi samo 22 kt CO2 ekv. To predstavlja zmanjšanje za 100 %. Zmanjšanje bo doseženo tako z izvajanjem ukrepov zmanjšanja potreb po mobilnosti (prostorsko načrtovanje, delo od doma), spremembo strukture prevozov (povečanje deleža JPP, aktivne mobilnosti, prevoza tovora po železnicah), povečanja zasedenosti vozil, povečanja učinkovitosti vozil in uvajanjem alternativnih pogonov (električni pogoni) ter tudi z uvajanjem biogoriv in brezogljičnih sintetičnih goriv.

V transformacijah skupaj z ubežnimi izpusti se bodo izpusti s 3.644 kt CO2 ekv leta 2023 znižali na 222 kt CO2 ekv oz. za 94 %. Največji del zmanjšanja je posledica opuščanja premoga za proizvodnjo električne energije, ki bo nadomeščen z obnovljivimi viri energije, zlasti sončno energijo, kar pa bo zahtevalo velike investicije v električno omrežje in tudi v zmogljivosti shranjevanja električne energije na različne načine. Analize kažejo, da je tako veliko zmanjšanje izpustov možno doseči tako z izgradnjo nove jedrske elektrarne (JEK 2) kot tudi brez izgradnje dodatne jedrske elektrarne ob povečani proizvodnji električne energije iz OVE. Za zanesljivost oskrbe bodo v obeh variantah potrebne tudi elektrarne na plin oz. sintetična goriva.

V industriji se izpusti do leta 2050 glede na 2023 v projekciji z dodatnimi ukrepi znižajo za 94 %, zlasti na račun zamenjave zemeljskega plina s sintetičnim plinom, pomembno se izboljša tudi učinkovitost rabe energije ter tudi poveča delež OVE.

V sektorju široka raba, ki vključuje izpuste zaradi rabe energije v stavbah ter v kmetijstvu, se izpusti znižajo za 90 % na račun obnove stavb, zamenjave kurilnih naprav s toplotnimi črpalkami in kotli na les ter uvajanjem biogoriv in novih tehnologij ter pogonov pri traktorjih.

Izpusti iz neenergetskih virov se zmanjšajo za manj, in sicer iz industrijskih procesov za 53 % (glavni ukrep je zajem ogljika pri proizvodnji cementa, pomembno se zmanjšajo tudi izpusti F-plinov), iz odpadkov za 47 % (zaradi prenehanja odlaganja biorazgradljivih odpadkov ter izboljšanja ravnanja s komunalnimi vodami) ter iz kmetijstva za 12 % (zaradi izboljšanja učinkovitosti prireje, bolj učinkovitega gnojenja tal).

Do leta 2030 se po projekciji z dodatnimi ukrepi izpusti najbolj zmanjšajo v široki rabi (za 35 %), odpadkih (za 19 %), prometu (za 19%) ter industriji (za 10 %). Po drugi strani se povečajo v transformacijah z ubežnimi izpusti (za 5 %), zaradi predpostavke o višji proizvodnji električne energije v termoelektrarnah na premog, v industrijskih procesih (za 5 %) ter v kmetijstvu (za 4 %).

V obdobjih 2013–2020 in 2021–2030 so po trenutno veljavni zakonodaji EU cilji za izpuste TGP določeni ločeno za vire, ki so vključeni v trgovanje s pravicami do izpustov (ETS) in ostale vire (neETS). Cilj za ETS je določen na ravni EU, za neETS pa na ravni držav članic. Zakonodaja EU za Slovenijo določa, da mora do leta 2030 zmanjšati izpuste za 27 % glede na leto 2005. V posodobitvi NEPN iz leta 2024 (NEPN 2024) je določen bolj ambiciozen cilj, in sicer 28-odstotno zmanjšanje izpustov. EU cilji za neETS so pretvorjeni v letne cilje za posamezno obdobje.

Izpusti neETS so leta 2023 znašali 10.221 kt CO2 ekv, kar je manj od letnega EU cilja (10.814 kt CO2 ekv). Po projekciji z ukrepi bodo do leta 2030 izpusti ostali na zelo podobni ravni, po projekciji z dodatnimi ukrepi pa se bodo znižali na 8.487 kt CO2 ekv, kar je 28 % manj kot leta 2005, torej sta dosežena tako EU cilj kot tudi cilj iz NEPN.

Največji vir izpustov v sektorju neETS je promet. Leta 2023 je predstavljal kar 52 % vseh izpustov neETS. Do leta 2030 njegov delež ostaja prevladujoč. V projekciji z ukrepi predstavlja 58 %, v projekciji z dodatnimi ukrepi pa 51 %. Drugi najpomembnejši sektor je kmetijstvo.


Metodologija

Za pripravo projekcij izpustov v IPCC sektorju energetika je bil uporabljen sistem modelov, v katerem je osrednje orodje referenčni energetsko ekološki model imenovan REES-SLO, ki je izdelan v okolju MESAP. (več informacij je na voljo v poročilih UNFCCC – https://unfccc.int/documents/646578 in poročilih EU – https://reportnet.europa.eu/public/dataflow/1478).

Projekcija izpustov CO2 iz industrijskih procesov je bila narejena na podlagi projekcije rasti industrijske proizvodnje z upoštevanjem različnih emisijskih faktorjev za različne dejavnosti. Upoštevane so bile tudi projekcije zavezancev za emisijsko trgovanje.

Projekcije izpustov za trdne odpadke so bile narejene z uporabo IPCC metodologije. Izpusti za odpadke, odložene pred letom 1977, ki so bili večinoma v razsutem ali slabo skomprimiranem stanju, prekrivanje odlagališč pa je bilo izvedeno šele po prenehanju obratovanja odlagališča, so bili ocenjeni po poenostavljeni IPCC metodologiji.

Projekcije izpustov za kmetijstvo so bile narejene po metodologiji, ki jo predpisuje IPCC (2006). Metodologija IPCC predvideva ocene izpustov iz kmetijstva na podlagi statističnih podatkov o fizičnem obsegu pridelave in prireje ob upoštevanju nekaterih specifičnih postopkov, ki so značilni za posamezne države ali območja.

Projekcija z ukrepi upošteva vse izvedene ali sprejete ukrepe do izbranega datuma (sredina leta 2021). Ukrepi so izvedeni, če za njih velja eno ali več naštetih dejstev: obstaja veljavni nacionalni zakonodajni okvir, vzpostavljen je prostovoljni dogovor, določena so bila finančna sredstva, človeški viri za izvedbo ukrepa so bili mobilizirani. Ukrepi so sprejeti, če je bila sprejeta uradna vladna odločitev za izvedbo ukrepa in če obstaja jasna odločitev, da se bo ukrep izvedlo (npr. sprejem strategije, iz katere izhaja priprava nadaljnjih korakov za izvedbo ukrepa) (navodila za pripravo poročilo po UNFCCC FCCC/CP/1999/7).

Projekcija z dodatnimi ukrepi dodatno, glede na projekcijo z obstoječimi ukrepi, upošteva še dodatne oz. načrtovane ukrepe. Dodatni ukrepi so ukrepi, o katerih se razmišlja oz. se o njih usklajuje in za njih obstaja realna možnost izvedbe v prihodnosti (uredba 525/2013/EU).

Kazalnik prikazuje projekcije izpustov TGP, ki so bile pripravljene v okviru priprave Posodobljenega celovitega nacionalnega energetskega in podnebnega načrta Republike Slovenije iz leta 2024 (NEPN 2024) v letih 2022–2024. V okviru projekta je bilo pripravljenih več scenarijev, in sicer z obstoječimi ukrepi (OU), z dodatnimi ukrepi – jedrski (DU JE) in OVE (DU OVE). Za sektor promet sta bili narejeni dve variaciji scenarija z dodatnimi ukrepi – DU HIP, hitro izboljšanje ponudbe, ter DU UP, poleg izboljšanja ponudbe še upravljanje povpraševanja. V kazalniku sta prikazani dve projekciji – projekcija z obstoječimi ukrepi povzema OU scenarij, projekcija z dodatnimi ukrepi pa DU UP OVE scenarij. DU UP OVE scenarij je uporabljen, ker ima za malenkost višje izpuste kot DU UP JE scenarij. S tem ni prejudicirano, kateri scenarij je bolj verjeten. Te projekcije so bile uporabljene tudi za poročanje Evropski komisiji marca 2025 in za pripravo dvoletnega preglednega poročila po pariškem sporazumu, pri čemer je lahko glede na poročane projekcije prišlo do manjših sprememb.

Podatkovni viri

Podatkovni niz

Enota

Vir

Obdobje uporabljenih podatkov

Razpoložljivost podatka

Frekvenca osveževanja podatkov

Datum zajema podatkov

Mednarodna primerljivost podatkovnega niza

Evidence izpustov

kt CO2 ekv

ARSO

2005–2023

marca oz. aprila za predpreteklo leto

enkrat letno

14. 03. 2025

da

Projekcije izpustov

kt CO2 ekv

IJS-CEU

2025–2050

odvisno od projektov, ki zajemajo pripravo projekcij

enkrat na dve leti

21. 08. 2025

da

 

Opredelitev kazalnika:

Relevantnost kazalnika: 1
Točnost uporabljenih podatkov: 1
Časovna primerljivost: 1
Prostorska primerljivost: /

Drugi viri in literatura