KAZALCI OKOLJA

Ključno sporočilo
Neutral

Monitoring pitne vode se je  v letu 2023 izvajal pri 92,3 % prebivalcev Slovenije, na  861 oskrbovalnih območjih, v nadaljevanju OO, ki s pitno vodo oskrbujejo 50 in več oseb ter na 25 manjših OO, na katerih se pitna voda uporablja za oskrbo javnih objektov ali, objektov za izvajanje živilske dejavnosti. Velika, srednja in deloma mala OO, ki oskrbujejo več kot 500 prebivalcev (87,7 % prebivalcev) imajo praviloma ustrezno kakovost pitne vode. Iz javnozdravstvenega vidika so neurejena predvsem mala OO s 50-500 prebivalcev, pri katerih je bil delež fekalno onesnaženih vzorcev vode večji v primerjavi z večjimi OO. Bolj občutljiva so tudi OO s kraškimi vodnimi viri. Kemijska onesnaženost je bila ugotovljena na 6 OO, zaradi presežene mejne vrednosti svinca, železa in pesticida desetil-atrazina ter bentazona. V obdobju 2004-2023 se je kakovost pitne vode izboljšala, zlasti zaradi zmanjšanja onesnaženosti pitne vode z nitrati in pesticidi.


Kazalec prikazuje delež neskladnih vzorcev pitne vode zaradi mikrobioloških in kemijskih parametrov, po velikostnih razredih OO, v obdobju 2004-2023 ter fekalno onesnaženost po statističnih regijah v letu 2023. Kazalec posebej prikazuje fekalno onesnaženost - prisotnost bakterije Escherichia coli (v nadaljevanju: E. coli) ter kemijske parametre, od katerih so mejno vrednost vsako leto ponekod presegali pesticidi in nitrati (nitrati do leta 2015, in še 2018), v letu 2023 tudi svinec in železo ter število izpostavljenih prebivalcev preseženim koncentracijam nitratov in pesticidov, v obdobju 2004–2023.

Pitna voda je vsa voda v svojem prvotnem stanju ali po pripravi, ki izpolnjuje zahteve iz 6. člena Uredbe o pitni vodi (Uradni list RS, št. 61/23) (v nadaljevanju: Uredba) in je namenjena pitju, kuhanju, pripravi hrane ali za druge gospodinjske namene v javnih in tudi zasebnih prostorih, ne glede na njeno poreklo in ne glede na to, ali se zagotavlja iz vodovodnega omrežja ali cisterne ali je v prometu kot predpakirana pitna voda, vključno z izvirsko vodo in namizno vodo, ter vsa voda, ki se uporablja za izvajanje živilske dejavnosti. Pitna voda je zdravstveno ustrezna, kadar ne vsebuje mikroorganizmov, parazitov in njihovih razvojnih oblik v številu, ki lahko predstavlja nevarnost za zdravje, snovi v koncentracijah, ki same ali skupaj z drugimi snovmi lahko predstavljajo nevarnost za zdravje ljudi ter je skladna z zahtevami za mejne vrednosti parametrov (skladnost), določenimi v Prilogi 1 Uredbe.

OO je zemljepisno določeno območje, na katerem ima pitna voda približno enake vrednosti mikrobioloških, kemijskih in indikatorskih parametrov iz Priloge 1 te Uredbe. Oskrbovalno območje se lahko oskrbuje z vodo iz enega ali več zajetij za pitno vodo. V kazalcu združujemo OO v mala, srednja in velika, ki oskrbujejo po 50-500, 501-1.000, 1.001-10.000 in >10.000 prebivalcev; posebej prikazujemo mala s 50-500 prebivalcev, ker glede na druge velikostne razrede predstavljajo v največjem deležu nevarnost za zdravje ljudi, predvsem glede fekalne onesnaženosti.

Kakovost pitne vode ni znana za prebivalce, ki se oskrbujejo iz vodovodov, z manj kot 50 uporabnikov (162.992 oziroma 7,7 % prebivalcev), na katerih se voda ne uporablja za oskrbo javnih objektov ali za izvajanje živilske dejavnosti. Pomanjkljivi so  tudi podatki o kemijski kakovosti pitne vode za OO, ki so vključena v monitoring ter oskrbujejo 50-500 prebivalcev, to je pri 96.763 (4,6 %) prebivalcih, ker je pogostnost in obseg preskušanih parametrov bistveno manjši v primerjavi z večjimi OO. Število prebivalcev, vključenih v monitoring pitne vode je ponekod ocenjeno, ali ni redno posodobljeno, lahko se tudi spreminja med letom.


Grafi

Slika VD08-1: Delež neskladnih vzorcev zaradi fekalne onesnaženosti (prisotnosti E. coli), po velikostnih razredih OO, 2004–2023 (redni preskusi - parametri skupine A)
Viri:

Monitoring pitne vode. Porocilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji (IVZ, 2005-2008) in Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode (ZZV MB, 2009-2013; NLOZH, 2014-2024).

Opomba:

1- Zaradi sprememb metodologije vzorčenja – različno število odvzetih vzorcev v velikostnem razredu 50-500 prebivalcev ni možen trend za mala OO za celotno obdobje od 2004-2023.

2- Razlike v številu odvzetih vzorcev pri OO s 50-500 prebivalcev: v letih 2004-2005 so bili odvzeti po 4-5 vzorcev, v letih 2006-2009 po en vzorec, od leta 2010 po 2 vzorca; najmanjša OO s 50-500 prebivalcev doprinesejo večino neskladnih vzorcev zaradi E. coli.

Prikaži podatke
NAJMANJŠA (50-500) [%] MALA (501-1.000) [%] MALA SKUPAJ (50-1.000) [%] SREDNJA (1.001-10.000) [%] VELIKA (> 10.000) [%] SKUPAJ [%]
2004 33,20 12,90 29 6,70 2,60 19
2005 32 12,20 28 5,80 1,70 18,40
2006 30,80 11,20 24,10 4,60 0,40 10,30
2007 30,90 12,10 24,50 5,30 2,10 10,90
2008 34,40 7,90 24,60 4,40 0,70 10,30
2009 26,30 7,60 19,30 4,30 1,20 8,50
2010 24,30 6,60 18,90 3,70 0,50 9
2011 20,40 3,40 16 1 0,80 7,60
2012 15,70 2,80 12,30 1,80 0,40 6,70
2013 10,40 2,80 8,60 1,30 0,40 4,30
2014 10,40 1,50 7,90 1,10 0,20 3,70
2015 7,60 2 5,80 1,10 0,20 3
2016 7,30 1,30 5,70 1,70 0,10 3,10
2017 6,80 1,10 5,40 0,60 0,10 2,80
2018 5,20 0,80 4,10 0,80 0 2,10
2019 4,50 0 3,40 0,50 0,10 1,70
2020 5,60 0,40 4,60 0,80 0,10 2,60
2021 4,10 0,40 3,40 0 0 1,80
2022 5,40 1,10 4,60 0,60 0,20 2,60
2023 4,90 0,40 4 0,60 0,20 2,30
Slika VD08-2: Delež neskladnih vzorcev zaradi fekalne onesnaženosti (prisotnosti E. coli), po velikostnih razredih oskrbovalnih obmocij, po statisticnih regijah, 2023 (redni preskusi - parametri skupine A)
Viri:

Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2023 (NLZOH, 2024). (2025)

Prikaži podatke
NAJMANJŠA (50-500) [%] MALA (501-1.000) [%] MALA SKUPAJ (50-1.000) [%] SREDNJA (1.001-10.000) [%] VELIKA (> 10.000) [%] SKUPAJ [%]
Slovenija 4,90 0,40 4 0,60 0,20 2,30
Zasavska 8,30 0 5,60 3,10 0 4,80
Savinjska 4 2,60 3,70 0 0 1,90
Primorsko-notranjska 7,50 0 7,50 0 0 3,10
Posavska 5,20 0 4,20 0 0 2,90
Pomurska 5,70 0 4,40 0 0 1,80
Podravska 9,20 0 8,70 3,30 0 3,60
Osrednjeslovenska 5 0 3,80 0 0 1,50
Obalno-kraška 31,30 0 26,30 0 0 5,70
Koroška 0 0 0 0 0 0
JV Slovenija 2,30 0 1,90 0 0 0,90
Goriška 4,50 0 3,70 0 0 2,80
Gorenjska 1,90 0 1,60 0 2,90 1,60
Slika VD08-3: Clone of Neskladni vzorci zaradi E. coli, po velikostnih razredih oskrbovalnih območij, Slovenija, 2023
Viri:

Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode za leto 2023. Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH), 2024; podlage Agencija RS za okolje, GURS; Obdelava: Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ), 2024

Slika VD08-4: Delež neskladnih vzorcev zaradi kemijskih parametrov, po velikostnih razredih OO, 2004–2023 (obcasni preskusi - parametri skupine B iz Priloge 1 Uredbe o pitni vodi)
Viri:

IVZ RS, 2005 - 2008; ZZV MB, 2009-2013; NLZOH, 2014-2024 (2025)

Opomba:

Mejne vrednosti: pesticidi 0,10 µg/l; pesticidi vsota 0,50 µg/l; nitrati 50 mg/l; vsota nitrat/nitrit 1 mg/l, aluminij 200 µg/l, svinec 10 µg/l, železo 200 µg/l.

V letu 2023 so se na malih OO občasni preskusi (kemijski parametri DEL B oz. skupine B) izvajali v velikostnem razredu s 501-1.000 prebivalci ter v velikostnem razredu 50-500 pri 90 OO (10,5 %).

Pri OO s 50-500 prebivalcev so se občasni preskusi izvajali le pri 5-10 % OO v letih 2006-2010 (vsako leto drugih) ter pri 10 % v letu 2014-2016.

V letih 2004-2005, 2011–2013 in 2017-2019 se občasna preskušanja pri OO s 50-500 prebivalcev niso izvajala.

Prikaži podatke
MALA (50-1.000) [%] SREDNJA (1.001-10.000) [%] VELIKA (> 10.000) [%] SKUPAJ [%]
2004 10,60 2,40 7,10 5,60
2005 6,70 2,90 7,60 5,30
2006 6,50 1,70 2,50 3,30
2007 7,10 2,30 1,90 3,50
2008 0,60 1,10 6,80 2,80
2009 5,80 1,80 3 3,20
2010 9,20 0,40 7 5,10
2011 7,70 2 2,10 3,40
2012 4,80 3,40 2,80 3,60
2013 2,80 1,30 1,80 1,90
2014 7 2,70 0,90 3,80
2015 5,10 1,90 1,60 3,10
2016 3,90 1,20 3,60 2,90
2017 1,10 0,60 1,50 1
2018 0 1,80 1,40 1,30
2019 2,20 0 0 0,50
2020 0,80 0 0 0,40
2021 2,20 0,60 0,80 1
2022 1,10 0 0 0,30
2023 2,20 0 0 0,50
Slika VD08-5: Število izpostavljenih prebivalcev preseženim koncentracijam pesticidov v pitni vodi ter pesticid z najvišjo preseženo koncentracijo, 2004–2023 (mejna vrednost za pesticid v pitni vodi je 0,10 µg/l)
Viri:

IVZ, 2005-2008; ZZV MB, 2009-2013; NLZOH, 2014-2024 (2025)

Prikaži podatke
Atrazin[µg/l] Bentazon[µg/l] Bromacil[µg/l] Desetil-atrazin[µg/l] Dikamba[µg/l] Dimetenamid[µg/l] Klortoluron[µg/l] Mekoprop[µg/l] Metolaklor[µg/l] Mezotrion[µg/l] Permetrin[µg/l] Terbutilazin[µg/l] Metazaklor[µg/l] Diuron[µg/l] Pesticidi-vsota[µg/l] Število izpostavljenih prebivalcev
2004 0,21 0,29 0,26 183881
2005 0,16 0,98 0,32 0,21 0,57 0,49 0,93 151297
2006 0,18 1,40 0,42 1,40 36999
2007 0,30 0,48 0,30 0,21 0,55 53544
2008 0,20 0,40 0,30 0,14 0,12 0,66 100689
2009 0,15 0,37 0,26 0,23 0,65 0,66 98611
2010 0,19 0,14 0,16 0,41 0,11 0,56 183690
2011 0,21 0,12 0,42 0,13 0,12 83996
2012 0,19 0,25 0,21 0,16 105443
2013 0,21 0,58 0,64 21686
2014 0,21 0,29 0,27 0,51 6512
2015 0,22 0,36 0,27 0,52 33975
2016 0,10 0,14 29400
2017 0,14 0,65 0,13 288869
2018 0,37 0,12 1533
2019 0,15 1130
2020 0,11 0,20 1230
2021 0,10 0,12 0,80 28780
2022 0,13 580
2023 0,45 0,14 680
Slika VD08-6: Število izpostavljenih prebivalcev preseženim koncentracijam nitratov, v obdobju 2004–2023 (mejna vrednost za nitrate v pitni vodi je 50 mg/l)
Viri:

IVZ, 2005-2008; ZZV MB, 2009-2013; NLZOH, 2014-2024

Opomba:

* v velikostnem razredu 51-74 mg/l

** v velikostnem razredu 75-100 mg/l

*** Do avgusta leta 1997 je bila mejna vrednost za nitrate v pitni vodi 44,3 mg/l. Mejna vrednost za nitrat je bila namreč do leta 1997 izražena kot dušik: 10 mg N/l, kar preračunano na nitrat predstavlja: 44,3 mg/l.
V pričujočem prikazu so prikazi za nitrat v letu 1997 prikazani kot dušik, v letu 1998 pa kot nitrat , kakor se je izvajalo tudi v praksi.

Prikaži podatke

Table representing the values used in the graph.

Slika VD08-7: Koncentracije nitratov v pitni vodi v letu 2023
Slika VD08-8: Presežene mejne vrednosti kemijskih parametrov v pitni vodi v letu 2023

Cilji

Kakovost pitne vode je osnova za kakovost bivalnega okolja, saj dostop do pitne vode prispeva zmanjševanju neenakosti med ljudmi ter h gradnji trajnostnih mest in skupnosti (Agenda 2030, 2015).

Za doseganje ustrezne kakovosti pitne vode v Sloveniji sledimo naslednjim ciljem:

  • izboljšati kakovost oskrbe s pitno vodo,
  • zmanjšati izgube pitne vode v vodovodnem omrežju,
  • zmanjšati emisije v vode,
  • gradnja kanalizacijskega sistema za komunalne, industrijske in onesnažene padavinske vode in čistilnih naprav,
  • zagotoviti skladnost in zdravstveno ustreznost pitne vode z zahtevami, določenimi v Uredbi,
  • zagotoviti varno oskrbo s pitno vodo z uvedbo - načrta za zagotavljanje varnosti pitne vode, ki temelji na celoviti oceni in upravljanju tveganj vzdolž celotne oskrbovalne verige pitne vode, od prispevnega območja za zajetja pitne vode, zajetja, priprave, shranjevanja in distribucije vode do mesta uporabe,
  • zagotoviti dosledno izvajanje načela večkratnih ovir pri oskrbi s pitno vodo,
  • dosledno izvajati pripravo vode, kjer je ta potrebna,
  • določiti vodovarstvena območja za vsak sistem za oskrbo s pitno vodo in zagotoviti izvajanje vodovarstvenih režimov v njih,
  • na onesnaženih malih sistemih za oskrbo s pitno vodo zagotoviti ustrezno strokovno upravljanje ali jih ukiniti in priključiti prebivalce na večje sisteme z ustreznim strokovnim upravljanjem in nadzorom.

Velika, srednja in deloma mala OO (z več kot 500 prebivalcev), ki oskrbujejo s pitno vodo skupaj 87,7 % oziroma 1.861.182 prebivalcev Slovenije, imajo praviloma ustrezno kakovost pitne vode. Okoli četrtina prebivalcev se oskrbuje s pitno vodo, za katero priprava vode ni potrebna (22,6 % oziroma 480.363 prebivalcev) na 21 OO z več kot 1.000 prebivalcev, ki imajo podzemni vir vode brez vpliva površine ali površinske vode. Javnozdravstveni problem predstavljajo najmanjša OO, ki oskrbujejo 50-500 prebivalcev, zlasti zaradi mikrobiološke oziroma fekalne onesnaženosti in ki večinoma tudi nimajo določenih vodovarstvenih območij, ponekod nimajo ustreznega strokovnega upravljanja in priprave vode idr.

V letu 2023 je bilo pri rednih preskusih – parametri skupine A (2.708 odvzetih vzorcev na 861 OO, ki so oskrbovala 92,3 % prebivalcev) mikrobiološko neskladnih 17,5 % vzorcev, od tega 2,3 % zaradi fekalne onesnaženosti - prisotnost Escherichia coli (E. coli). Delež neskladnih vzorcev močno pada z velikostjo OO: pri malih s 50-1.000 prebivalcev je bilo neskladnih vzorcev zaradi bakterije Escherichia coli 4,0 % vzorcev, pri srednjih (1.001-10.000) 0,6 % in  pri velikih (> 10.000) 0,2 % (Slika VD8-1). V obdobju 2004-2023 se je mikrobiološka kakovost nekoliko izboljšala; v letu 2023 je delež neskladnih vzorcev zaradi E.coli v primerjavi z letom 2022 nižji za 0,3 % (Letopis NIJZ, 2010-2025).

Kemijska kakovost se je v letu 2023 določala v 675 vzorcih na 531 oskrbovalnih območjih.  Zaradi kemijskih parametrov je bilo neskladnih skupaj 6 oziroma 0,9 % vzorcev pitne vode, na 6 oskrbovalnih območjih: svinec v 3 vzorcih od 205 odvzetih vzorcev, parameter železo v 1 vzorcu od 389 odvzetih vzorcev in pesticida desetil-atrazin v 1 vzorcu od 40 odvzetih vzorcev ter bentazon v 1 vzorcu od 41 odvzetih vzorcev (Letopis NIJZ, 2025).

V letu 2023 je bilo preseženima pesticidoma desetil-atrazinu in bentazonu izpostavljenih 680  uporabnikov na 2 OO. Mejno vrednost je vsako leto presegal pesticid desetil-atrazin, do leta 2017 tudi atrazin, občasno  bentazon,  metolaklor, pesticidi-vsota, v nekaterih letih še: bromacil, dikamba, dimetenamid, klortoluron, mekoprop, metazaklor, mezotrion, permetrin, terbutilazin. Pod mejno vrednostjo so bili določeni pesticidi: diuron, klortoluron, metolaklor, desizopropil-atrazin, simazin, propazin, terbutilazin, desetil-terbutilazin, metalaksil in N,N-dietil-meta toluamid (mejna vrednost za pesticid je 0,10 µg/l). Med posameznimi leti število izpostavljenih prebivalcev preseženim koncentracijam pesticidov niha, saj so ugotovljene koncentracije med leti nihale na meji, ali tik pod, ali tik nad mejno vrednostjo, prekoračitve mejnih vrednosti so bile večinoma minimalne (Letopis NIJZ, 2025).

Nitrati so ponekod presegali mejno vrednost do leta 2015 in še 2018, v letu 2023 je bila najvišja izmerjena vrednost, 42 mg/l, pri 553 prebivalcih. (Tabela VD8-5 in Tabela VD8-6).

Občasno je na nekaterih OO potrebno izvajati ukrepe omejitve uporabe pitne vode, med katerimi je najbolj pogosto razglašen ukrep prekuhavanja, predvsem na območjih, kjer priprave vode ni ali je le-ta pomanjkljiva, glede na značilnosti surove vode na zajetju. Gre predvsem za problematiko kraških vodnih virov, ki so pod močnim vplivom iz površja in ob različnih vremenskih vplivih hitro skalijo.


Metodologija

Cilji so povzeti po: Strategija razvoja Slovenije 2030 (sprejeta 2017) in Agenda 2030 (sprejeta pri OZN 2015), Council Directive 98/83/EC of 3 November 1998 on the quality of water intended for human consumption (1998) in Commission Directive (EU) 2015/1787 of 6 October 2015 amending Annexes II and III to Council Directive 98/83/EC on the quality of water intended for human consumption; Official Journal of the European Union L260/6, Pravilnik o pitni vodi,  Direktivi (EU) 2020/2184 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o kakovosti vode, namenjene za prehrano ljudi (prenovitev), Uredbi o pitni vodi, Letna poročila o monitoringu pitne vode (IVZ, 2005-2008), Operativni program oskrbe s pitno vodo (2006 in 2015), Strategija Republike Slovenije za zdravje otrok in mladostnikov v povezavi z okoljem 2012–2020, ki jo je sprejela Vlada RS (2011), Akcijski načrt za izvajanje strategije RS za zdravje otrok v povezavi z okoljem 2012-2020, Ljubljana 2015, predlog Navodil za pripravo in izvajanje Načrta za zagotavljanje varnosti pitne vode (NIJZ, 2015).

Izvorna baza podatkov: Monitoring pitne vode: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji, 2005 - 2008. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, Ljubljana za posamezna leta 2004 - 2007; Zbirke podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode za obdobje 2008-2012, Zavod za zdravstveno varstvo Maribor; Zbirke podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode v letih 2013-2023, Nacionalni laboratorij za okolje in hrano; (Vir: IVZ, 2005-2008; ZZV MB, 2009-2013; NLZOH, 2014-2024).

Skrbnik podatkov: V obdobju 2004-2007 je upravljavec zbirke podatkov IVZ, v obdobju 2008-2012 ZZV Maribor, od leta 2013-2023 NLZOH.

Datum zajema podatkov:  oktober 2024

Metodologija in frekvenca zbiranja podatkov: Podatki o sistemih za oskrbo s pitno vodo in OO se posodobijo praviloma enkrat letno, podatki o kakovosti pitne vode pa se sproti vnašajo v zbirko podatkov in se prikažejo kot letna Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode.

Metodologija obdelave podatkov: Večina podatkov je prikazana v agregirani obliki ter preračunana v odstotne deleže.

Karti, ki prikazujeta vsebnost nitratov oz. pesticidov v pitni vodi, prikazujeta rezultate občasnega vzorčenja (skupina B), ki se je izvajal redno le na OO, ki so oskrbovala več kot 500 ljudi in kjer je bila v preteklih letih njihova prisotnost ugotovljena oziroma je obstajala možnost npr. da se bodo nitrati pojavljali nad 25 mg/l oz. pesticidi nad 0,05 µg/l. Karta Prisotnost E. coli (fekalna onesnaženost) prikazuje rezultate rednega preskušanja na OO  ≥50 prebivalcev.

Karta, ki prikazuje koncentracijo pesticidov v pitni vodi, ne vsebuje podatkov o metabolnih produktih metolaklor ESA in metolaklor OXA, ker ne spadata med relevantne pesticide.

Število izpostavljenih prebivalcev se nanaša na OO, kjer so bili določeni pesticidi oz. nitrati v pitni vodi preseženi v okviru občasnih preskušanj; v občasnih preskusih so bila najmanjša OO s 50-500 prebivalci zajeta v manjšem deležu ter le v nekaterih letih.

Informacija o kakovosti:
Prednosti in slabosti:

Prednosti: Za kazalec so uporabljeni redno poročani podatki, usklajeni s podatkovnim tokom, ki ga določa Direktiva Evropske Unije za pitno vodo (98/83/ES) in Direktiva (EU) 2020/2184, Pravilnik o pitni vodi ter Uredba o pitni vodi.

Slabosti: Zaradi sprememb med leti v programu vzorčenja, trenda pri nekaterih velikostnih razredih OO ne moremo prikazati.

• Relevantnost:
Zanesljivost (arhivski podatki): Podatki so zanesljivi.
Negotovost (scenariji/projekcije): Scenariji in projekcije niso na voljo.
• Skupna ocena (1=brez večjih pripomb, 3=podatki z zadržkom)
Relevantnost: 1
Točnost: 2 (Meje OO se včasih spreminjajo.)
Časovna primerljivost: 2 (Od leta 2013 vodi zbirko podatkov o kakovosti pitne vode NLZOH; od leta 2008-2012 ZZV Maribor ter v obdobju 2004-2007 IVZ)
Prostorska primerljivost: 1

Drugi viri in literatura

  • IVZ RS, 2005. Monitoring pitne vode 2004: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. Ljubljana, maj 2005.
  • IVZ RS, 2006. Monitoring pitne vode 2005: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, Ljubljana, maj 2006.
  • IVZ RS, 2007. Monitoring pitne vode 2006: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. Ljubljana, maj 2007.
  • IVZ RS, 2008. Monitoring pitne vode 2007. Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, Ljubljana, julij 2008.
  • Ministrstvo za okolje in prostor. Operativni program oskrbe s pitno vodo za obdobje od 2015 do 2020, Ljubljana 2015.
  • NLZOH, 2014. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2013.
  • NLZOH, 2015. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2014.
  • NLZOH, 2016. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2015.
  • NLZOH, 2017. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2016.
  • NLZOH, 2018. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2017.
  • NLZOH, 2019. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2018.
  • NLZOH, 2020. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2019.
  • NLZOH, 2022. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2021.
  • NLZOH, 2023. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2022.
  • NLZOH, 2024. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2023.
  • Uredba o pitni vodi (Uradni list RS, št. 61/2023).
  • Pravilnik o pitni vodi (Uradni list RS, št. 19/04, 35/04, 26/06, 92/06, 25/09, 74/15 in 51/17).
  • SRS, 2017. Strategija razvoja Slovenije 2030. Ljubljana : Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, 2017.
  • Strategija Republike Slovenije za zdravje otrok in mladostnikov v povezavi z okoljem 2012–2020. Sprejela Vlada Republike Slovenije, s sklepom št. 02401-13/2010/5, z dne 1.12.2011.
  • Vlada RS, 2006. Operativni program oskrbe s pitno vodo (Vlada RS; EVA: 2005-2511-0029), z dne 24.08.2006.
  • ZZV MB, 2009. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2008.
  • ZZV MB, 2010. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2009.
  • ZZV MB, 2011. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2010.
  • ZZV MB, 2012. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2011.
  • ZZV MB, 2013. Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2012.
  • Letopis NIJZ, 2025. Zdravstveni statistični letopis Slovenije. https://nijz.si/podatki/zdravstveni-statisticni-letopis-slovenije/.