Celostno prometno načrtovanje (CPN) na lokalni in regionalni ravni v Sloveniji hitro pridobiva na veljavi. Po vstopu v EU in njenih spodbudah se je pričelo uveljavljanje tega pristopa tudi v Sloveniji, v zadnjem desetletju pa doživlja hiter napredek. Vedno več občin in regij se odziva na spodbude EU in pristojnega ministrstva v Sloveniji ter pripravlja in izvaja Celostne prometne strategije (CPS, ang. Sustainable Urban Mobility Plan - SUMP), ki so osrednje orodje CPN. Gre za strateški dokument, s katerim občina ali regija oriše svojo vizijo in cilje na področju prometa ter učinkovito zaporedje ukrepov, ki ji med uresničevanjem pomagajo doseči celostne spremembe in posledično višjo kakovost bivanja. Izvajanje strategij je nekaterim občinam in regijam že prineslo pomembne rezultate pri reševanju težav s prometom, kar je dobra spodbuda za druge.
Kazalec prikazuje število slovenskih občin in regij, ki so tradicionalno načrtovanje prometa nadgradile s celostnim pristopom. Pogoj za to je poleg izvajanja samih ukrepov trajnostne mobilnosti tudi celovit in strateški pristop k načrtovanju s pomočjo priprave CPS. To je dokumente, ki posamezne ukrepe združuje in jih postavlja v širši kontekst. Strategija se lahko pripravi na občinski (OCPS), regionalni (RCPS) ali državni (DCPS) ravni, trenutno je večina strategij v Sloveniji pripravljenih na občinski ravni.
Občinska celostna prometna strategija (OCPS) je po Zakonu o Celostnem prometnem načrtovanju sedemletni temeljni strateški dokument občine o usmerjanju razvoja in celostnega upravljanja prometa na njenem območju. Ker so mestne občine gospodarsko, kulturno in upravno središče širšega območja, kar povzroča številčnejše interakcije med mestom in njegovim zaledjem, je OCPS obvezna za vse mestne občine v Republiki Sloveniji. Za vse druge občine OCPS ni obvezen, razen pri prometnih projektih, ki se sofinancirajo iz sredstev proračuna (neposredno, iz podnebnega sklada ali kohezijskih sredstev). OCPS bo namreč pokazal smiselnost sofinanciranja določenih prometnih projektov in zagotovil, da se bodo prednostno sofinancirali projekti, ki zagotavljajo največji učinek glede trajnostne mobilnosti. CPS je smiselno izdelati tudi za manjše občine, vendar v omejenem obsegu. Vsako naselje se namreč spoprijema z različnimi prometnimi težavami, čeprav morda samo na področju hoje in kolesarjenja. Za prebivalce vsakega kraja je zelo pomembno, da imajo v naselju, v katerem živijo, zagotovljene varne površine za hojo in kolesarjenje. Namen OCPS je sprememba potovalnih navad v občinah in izboljšanje pogojev za hojo, kolesarjenje, javni prevoz ter alternativnih oblik mobilnosti zaradi zmanjšanja obsega osebnega motornega prometa. Velik delež poti prebivalcev pa ne poteka le znotraj meja občin, ampak se začne ali konča zunaj teh, zato je priporočljivo, da se v nadaljnjem procesu predvidi sodelovanje s sosednjimi občinami in usklajevanje posameznih OCPS o zadevah skupnega interesa (kot na primer javni prevoz, izposoja javnih koles, souporaba vozil, izvedba ukrepov na infrastrukturi, financiranje ukrepov in podobno).
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE) je novembra 2023 objavilo Javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij (oznaka JR OCPS). Predmet javnega razpisa je dodelitev sredstev evropske kohezijske politike občinam za sofinanciranje stroškov postopka priprave OCPS. Cilj javnega razpisa je vpeljava in spodbujanje celostnega prometnega načrtovanja ter usmerjanje lokalnih skupnosti v razvoj trajnostnega prometa s pomočjo instrumentov, kot je OCPS, ki bodo podlaga za dolgoročno in sistematično izvajanje ukrepov za spodbujanje trajnostnih oblik mobilnosti na lokalni ravni.
Na podlagi razpisa je bilo na datum 10. 10. 2025 po podatkih MOPE sprejetih 132 OCPS, številne pa so bile na ta datum še v procesu priprave. Z najnovejšo generacijo OCPS je zaživel tudi dvofazni postopek presoje kakovosti OCPS, ki jo izvajajo certificirani presojevalci, ki presojajo skladnost z skladnost z Nacionalnimi smernicami za pripravo OCPS ter izpolnjevanje relevantnih minimalnih standardov. Slednji imajo v novi generaciji poudarek na vključevanju javnosti in spremljanju obveznih kazalnikov
MOPE (2025)
|
občina |
regija |
število prebivalcev v začetku leta 2025 |
leto sprejema OCPS |
leto sprejema RCPS |
|
Ajdovščina |
Goriška |
19895 |
2017, 2025 |
/ |
|
Ankaran |
Obalno-kraška |
3446 |
2020 |
/ |
|
Apače |
Pomurska |
3563 |
2025 |
/ |
|
Beltinci |
Pomurska |
8129 |
2017, 2025 |
/ |
|
Benedikt |
Podravska |
2738 |
2025 |
/ |
|
Bistrica ob Sotli |
Posavska |
1335 |
2025 |
/ |
|
Bled |
Gorenjska |
8154 |
2017 |
2022 |
|
Bloke |
Primorsko-notranjska |
1554 |
2025 |
/ |
|
Bohinj |
Gorenjska |
5238 |
2019, 2025 |
2022 |
|
Borovnica |
Osrednjeslovenska |
4706 |
2018, 2025 |
2018 |
|
Bovec |
Goriška |
3004 |
2018, 2025 |
2022 |
|
Brda |
Goriška |
5584 |
2017, 2025 |
2015, 2022 |
|
Brežice |
Posavska |
24402 |
2017, 2025 |
/ |
|
Brezovica |
Osrednjeslovenska |
13133 |
2025 |
2018 |
|
Celje |
Savinjska |
49628 |
2017, 2025 |
/ |
|
Cerklje na Gorenjskem |
Gorenjska |
7944 |
2020, 2025 |
/ |
|
Cerknica |
Primorsko-notranjska |
11848 |
2017, 2025 |
/ |
|
Cerkno |
Goriška |
4423 |
2018, 2025 |
2022 |
|
Cerkvenjak |
Podravska |
2254 |
2025 |
/ |
|
Črna na Koroškem |
Koroška |
3012 |
2018 |
2021 |
|
Črnomelj |
Jugovzhodna Slovenija |
14213 |
2017, 2025 |
/ |
|
Divača |
Obalno-kraška |
4535 |
2025 |
/ |
|
Dobrepolje |
Osrednjeslovenska |
3937 |
2025 |
2018 |
|
Dobrna |
Savinjska |
2324 |
2025 |
/ |
|
Dobrova-Polhov Gradec |
Osrednjeslovenska |
8064 |
2020, 2025 |
2018 |
|
Dol pri Ljubljani |
Osrednjeslovenska |
6420 |
2025 |
2018 |
|
Dolenjske Toplice |
Jugovzhodna Slovenija |
3680 |
2025 |
/ |
|
Domžale |
Osrednjeslovenska |
38190 |
2025 |
2018 |
|
Dravograd |
Koroška |
8816 |
2017 |
2021 |
|
Duplek |
Podravska |
7057 |
2025 |
/ |
|
Gorenja vas-Poljane |
Gorenjska |
7724 |
2025 |
/ |
|
Gorje |
Gorenjska |
2732 |
2020 |
2022 |
|
Gornja Radgona |
Pomurska |
8519 |
2017, 2025 |
/ |
|
Gornji Grad |
Savinjska |
2549 |
2025 |
/ |
|
Grosuplje |
Osrednjeslovenska |
22050 |
2017, 2025 |
2018 |
|
Hajdina |
Podravska |
4059 |
2025 |
/ |
|
Hoče-Slivnica |
Podravska |
11913 |
2017, 2025 |
/ |
|
Horjul |
Osrednjeslovenska |
3051 |
2025 |
2018 |
|
Hrastnik |
Zasavska |
8820 |
2017 |
/ |
|
Hrpelje-Kozina |
Obalno-kraška |
5356 |
2025 |
/ |
|
Idrija |
Goriška |
11673 |
2017, 2025 |
2022 |
|
Ig |
Osrednjeslovenska |
7926 |
2025 |
2018 |
|
Ilirska Bistrica |
Primorsko-notranjska |
13255 |
2017 |
/ |
|
Ivančna Gorica |
Osrednjeslovenska |
18267 |
2017, 2025 |
2018 |
|
Izola |
Obalno-kraška |
16500 |
2017, 2025 |
/ |
|
Jesenice |
Gorenjska |
21895 |
2017 |
2022 |
|
Jezersko |
Gorenjska |
681 |
2025 |
/ |
|
Juršinci |
Podravska |
2478 |
2025 |
/ |
|
Kamnik |
Osrednjeslovenska |
29885 |
2017, 2025 |
2018 |
|
Kanal |
Goriška |
5099 |
/ |
2015, 2022 |
|
Kidričevo |
Podravska |
6673 |
2021 |
/ |
|
Kobarid |
Goriška |
4026 |
2025 |
2022 |
|
Kočevje |
Jugovzhodna Slovenija |
15555 |
2017, 2025 |
/ |
|
Komen |
Obalno-kraška |
3518 |
2025 |
/ |
|
Komenda |
Osrednjeslovenska |
6761 |
2025 |
2018 |
|
Koper |
Obalno-kraška |
54430 |
2017, 2025 |
/ |
|
Kostanjevica na Krki |
Posavska |
2448 |
2025 |
/ |
|
Kozje |
Savinjska |
3002 |
2019, 2025 |
/ |
|
Kranj |
Gorenjska |
57384 |
2017, 2025 |
/ |
|
Kranjska Gora |
Gorenjska |
5214 |
2021, 2025 |
2022 |
|
Križevci |
Pomurska |
3528 |
2019, 2025 |
/ |
|
Krško |
Posavska |
26175 |
2017, 2025 |
/ |
|
Laško |
Savinjska |
13047 |
2017, 2025 |
/ |
|
Lenart |
Podravska |
8574 |
2017, 2025 |
/ |
|
Lendava |
Pomurska |
10125 |
2017 |
/ |
|
Litija |
Zasavska |
15882 |
2017 |
2018 |
|
Ljubljana |
Osrednjeslovenska |
300354 |
2011, 2017 |
2018 |
|
Ljutomer |
Pomurska |
10955 |
2012, 2017, 2025 |
/ |
|
Logatec |
Osrednjeslovenska |
15071 |
2017, 2025 |
2018 |
|
Log-Dragomer |
Osrednjeslovenska |
3860 |
2025 |
2018 |
|
Loška dolina |
Primorsko-notranjska |
3506 |
2025 |
/ |
|
Lukovica |
Osrednjeslovenska |
6186 |
/ |
2018 |
|
Majšperk |
Podravska |
3983 |
2021 |
/ |
|
Maribor |
Podravska |
114301 |
2015 |
/ |
|
Medvode |
Osrednjeslovenska |
17296 |
2017, 2025 |
2018 |
|
Mengeš |
Osrednjeslovenska |
8684 |
2025 |
2018 |
|
Metlika |
Jugovzhodna Slovenija |
8572 |
2017, 2025 |
/ |
|
Mežica |
Koroška |
3518 |
/ |
2021 |
|
Miklavž na Dravskem polju |
Podravska |
7261 |
2017, 2025 |
/ |
|
Miren-Kostanjevica |
Goriška |
5060 |
2025 |
2015 |
|
Mislinja |
Koroška |
4521 |
2017, 2025 |
2021 |
|
Moravče |
Osrednjeslovenska |
5670 |
2025 |
2018 |
|
Moravske Toplice |
Pomurska |
5957 |
2025 |
/ |
|
Mozirje |
Savinjska |
4503 |
2025 |
/ |
|
Murska Sobota |
Pomurska |
18429 |
2008, 2017, 2025 |
/ |
|
Muta |
Koroška |
3363 |
2018, 2025 |
2021 |
|
Nazarje |
Savinjska |
2686 |
2025 |
/ |
|
Nova Gorica |
Goriška |
31906 |
2006, 2017, 2025 |
2015 |
|
Novo mesto |
Jugovzhodna Slovenija |
38669 |
2017, 2025 |
/ |
|
Ormož |
Podravska |
11849 |
2018 |
/ |
|
Piran |
Obalno-kraška |
18113 |
2017, 2025 |
/ |
|
Pivka |
Primorsko-notranjska |
6131 |
2018, 2025 |
/ |
|
Podlehnik |
Podravska |
1821 |
2021, 2025 |
/ |
|
Podvelka |
Koroška |
2228 |
2025 |
2021 |
|
Polzela |
Savinjska |
6629 |
2017, 2025 |
/ |
|
Postojna |
Primorsko-notranjska |
17532 |
2017, 2025 |
/ |
|
Prebold |
Savinjska |
5317 |
2025 |
/ |
|
Preddvor |
Gorenjska |
3934 |
2025 |
/ |
|
Prevalje |
Koroška |
6701 |
2017 |
2021 |
|
Ptuj |
Podravska |
23920 |
2017 |
/ |
|
Puconci |
Pomurska |
5818 |
2025 |
/ |
|
Rače-Fram |
Podravska |
8167 |
2025 |
/ |
|
Radenci |
Pomurska |
5065 |
2017 |
/ |
|
Radlje ob Dravi |
Koroška |
6221 |
2017, 2025 |
2021 |
|
Radovljica |
Gorenjska |
19373 |
2017 |
2022 |
|
Ravne na Koroškem |
Koroška |
11191 |
2017 |
2021 |
|
Razkrižje |
Pomurska |
1216 |
2025 |
/ |
|
Renče-Vogrsko |
Goriška |
4414 |
2024, 2025 |
2015 |
|
Ribnica |
Jugovzhodna Slovenija |
9854 |
2017, 2025 |
/ |
|
Ribnica na Pohorju |
Koroška |
1099 |
/ |
2021 |
|
Rogaška Slatina |
Savinjska |
11674 |
2017 |
/ |
|
Ruše |
Podravska |
7175 |
2025 |
/ |
|
Selnica ob Dravi |
Podravska |
4402 |
2025 |
/ |
|
Šempeter-Vrtojba |
Goriška |
6383 |
2017, 2025 |
2015 |
|
Šenčur |
Gorenjska |
8875 |
2017, 2025 |
/ |
|
Šentilj |
Podravska |
8386 |
2025 |
/ |
|
Šentjernej |
Jugovzhodna Slovenija |
7438 |
2025 |
/ |
|
Šentjur |
Savinjska |
19646 |
2017, 2025 |
/ |
|
Sevnica |
Posavska |
17555 |
2017, 2025 |
/ |
|
Sežana |
Obalno-kraška |
13729 |
2018 |
/ |
|
Škocjan |
Jugovzhodna Slovenija |
3577 |
2025 |
/ |
|
Škofja Loka |
Gorenjska |
23884 |
2017, 2025 |
/ |
|
Škofljica |
Osrednjeslovenska |
12124 |
2025 |
2018 |
|
Slovenj Gradec |
Koroška |
17067 |
2017 |
2021 |
|
Slovenska Bistrica |
Podravska |
26265 |
2017 |
/ |
|
Slovenske Konjice |
Savinjska |
15515 |
2017, 2025 |
/ |
|
Šmarje pri Jelšah |
Savinjska |
10512 |
2017, 2025 |
/ |
|
Šmarješke Toplice |
Jugovzhodna Slovenija |
3607 |
2025 |
/ |
|
Šmartno ob Paki |
Savinjska |
3407 |
2025 |
/ |
|
Šmartno pri Litiji |
Osrednjeslovenska |
5810 |
2025 |
2018 |
|
Sodražica |
Jugovzhodna Slovenija |
2318 |
2025 |
/ |
|
Šoštanj |
Savinjska |
9007 |
2017, 2025 |
/ |
|
Štore |
Savinjska |
4481 |
2019, 2025 |
/ |
|
Straža |
Jugovzhodna Slovenija |
3980 |
2025 |
/ |
|
Sveta Ana |
Podravska |
2376 |
2025 |
/ |
|
Sveta Trojica v Slovenskih goricah |
Podravska |
2270 |
2025 |
/ |
|
Sveti Andraž v Slov. goricah |
Podravska |
1184 |
2025 |
/ |
|
Sveti Jurij ob Ščavnici |
Pomurska |
2795 |
2025 |
/ |
|
Sveti Jurij v Slovenskih goricah |
Podravska |
2180 |
2025 |
/ |
|
Tabor |
Savinjska |
1789 |
2025 |
/ |
|
Tišina |
Pomurska |
3905 |
2025 |
/ |
|
Tolmin |
Goriška |
10754 |
2017, 2025 |
2022 |
|
Trbovlje |
Zasavska |
16002 |
2017 |
/ |
|
Trebnje |
Jugovzhodna Slovenija |
13695 |
2017, 2025 |
/ |
|
Tržič |
Gorenjska |
15110 |
2017 |
/ |
|
Trzin |
Osrednjeslovenska |
4026 |
2025 |
2018 |
|
Turnišče |
Pomurska |
3112 |
2025 |
/ |
|
Velenje |
Savinjska |
33930 |
2017, 2025 |
/ |
|
Velike Lašče |
Osrednjeslovenska |
4564 |
2025 |
2018 |
|
Veržej |
Pomurska |
1379 |
2025 |
/ |
|
Videm |
Podravska |
5612 |
2021 |
/ |
|
Vipava |
Goriška |
5875 |
2025 |
/ |
|
Vitanje |
Savinjska |
2202 |
2025 |
/ |
|
Vodice |
Osrednjeslovenska |
5234 |
2025 |
2018 |
|
Vojnik |
Savinjska |
9333 |
2025 |
/ |
|
Vransko |
Savinjska |
2763 |
2025 |
/ |
|
Vrhnika |
Osrednjeslovenska |
18206 |
2017 |
2018 |
|
Vuzenica |
Koroška |
2621 |
2025 |
2021 |
|
Zagorje ob Savi |
Zasavska |
16379 |
2017, 2025 |
/ |
|
Žalec |
Savinjska |
21823 |
2017, 2025 |
/ |
|
Železniki |
Gorenjska |
6670 |
2017, 2025 |
/ |
|
Žetale |
Podravska |
1318 |
2025 |
/ |
|
Žiri |
Gorenjska |
5106 |
2018 |
/ |
|
Žirovnica |
Gorenjska |
4525 |
2022 |
2022 |
|
Zreče |
Savinjska |
6654 |
2017, 2025 |
/ |
|
Žužemberk |
Jugovzhodna Slovenija |
4691 |
2025 |
/ |
MOPE (2025)
MOPE (2025)
Delovno gradivo za Nacionalni program celostnega prometnega načrtovanja (MOPE, 2021) vsebuje naslednji cilj:
Celostno prometno načrtovanje izhaja iz izkušenj dobro delujočih praks mnogih evropskih mest, ki se z izzivi prometa ukvarjajo že dalj časa in uspešno uresničujejo ključna načela tega pristopa. V Veliki Britaniji, Franciji in Italiji so bile CPS že pred nekaj časa obvezne, zato imajo te države največ izkušenj z uvajanjem CPN in CPS in so bile vir navdiha Evropski komisiji pri aktivnem spodbujanju uvajanja CPS na evropski ravni.
Celosten pristop k izzivom prometa nadgrajuje obstoječe metode načrtovanja in ustrezno upošteva načela strateškega razmišljanja, vključevanja, sodelovanja in vrednotenja. Ima merljive koristi in opazno dodano vrednost, zaradi katerih tudi pri nas vedno več deležnikov prepoznava prednosti uporabe tega pristopa v lokalnem in regionalnem okolju ter se odloči za pripravo CPS kljub temu, da slednja še ni zakonsko zahtevana. Do konca leta 2025 bo tak dokument pripravila in sprejela v občinskem svetu večina (več kot 170) slovenskih občin.
Nacionalne smernice za pripravo Občinske celostne prometne strategije (MOPE, 2023) izpostavljajo naslednje prednosti CPN:
MOPE, pristojno za prometno politiko v državi, je v zadnjih 15 letih prepoznalo ključne probleme na področju trajnostne mobilnosti in pristopilo k načrtu za reševanje te problematike s pomočjo kohezijskih sredstev. Zato je v Operativni program za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 v okviru prednostne osi za spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za mestna območja, uvrstila ukrepe trajnostne mobilnosti. Šlo je predvsem za izdelavo CPS v občinah z naselji mestnega značaja in za izvajanje ukrepov teh strategij, kot so: ureditev varnih dostopov do postaj in postajališč javnega prevoza, ureditev stojal in nadstrešnic za parkiranje koles, sistem P+R (parkiraj in se pelji), ureditev postajališč javnega prevoza ter pločnikov in kolesarskih stez. Poleg ustreznih infrastrukturnih pogojev za trajnostno mobilnost so se oblikovali in izvajali ustrezni ukrepi upravljanja mobilnosti, kot na primer izdelava mobilnostnih načrtov institucij, omejevanje prometa v mestnih jedrih za osebni promet, zelena mestna logistika, uporaba sodobnih tehnologij za učinkovito upravljanje mobilnosti in izobraževalno ozaveščevalne dejavnosti o trajnostni mobilnosti. Rezultat aktivnosti je bilo veliko število nov sprejetih občinskih CPS v Sloveniji – leta 2017 je CPS imelo 85 slovenskih občin v katerih je živelo 75 % prebivalcev Slovenije.
Pomembno je tudi usposabljanje za izdelovalce CPS, ki ga je zagotovilo pristojno ministrstvo v sodelovanju z Urbanističnim inštitutom RS. S tem izobraževanjem je bila v letih 2014 – 2015 ter 2023-2024 ideja in koncept CPN prenesena na približno 100 strokovnjakov s področja prometnega in prostorskega načrtovanja, kar prav tako pomeni pomemben premik v to smer. Uveden je bil tudi sistem presoj kakovosti CPS s certificiranimi presojevalci. Z aktivno vlogo pristojnega ministrstva se je v Sloveniji zgodil pomemben preboj na tem področju.
Po podatkih MOPE je bilo na dan 10. 10. 2025 v procesu priprave OCPS, oziroma presoje kakovosti 36 občin: Črenšovci, Destrnik, Dobrovnik, Dornava, Jesenice, Kanal, Kobilje, Kostel, Lendava, Ljubljana, Ljubno, Luče, Markovci, Mirna, Mirna Peč, Mokronog – Trebelno, Naklo, Odranci, Ormož, Pesnica, Puconci, Radeče, Radovljica, Ravne na Koroškem, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Sežana, Solčava, Središče ob Dravi, Starše, Sveti Tomaž, Šentrupert, Trbovlje, Trnovska vas, Vrhnika, Zavrč.
Cilji so povzeti po:
Delovno gradivo za Nacionalni program celostnega prometnega načrtovanja (MOPE, 2021)
Podatki za Slovenijo
Interna evidenca MOPE, 2025
Metodologija zbiranja podatkov:
MOPE spremlja stanje izdelave CPS v občinah glede na izvedenost presoj kakovosti.
Metodologija obdelave podatkov za ta kazalec:
MOPE spremlja stanje izdelave CPS v občinah glede na izvedenost presoj kakovosti. V aktualni generaciji OCPS je MOPE vzpostavil postopek presoje kakovosti OCPS, ki jo izvajajo certificirani presojevalci, ki presojajo skladnost z skladnost z Nacionalnimi smernicami za pripravo OCPS ter izpolnjevanje relevantnih minimalnih standardov. Dokumenti, ki uspešno prestanejo presojo, so lahko formalno sprejeti.
Podatkovni viri
|
Podatkovni niz |
Enota |
Vir (hiperlink do podatkov |
Obdobje uporabljenih podatkov |
Razpoložljivost podatka |
Frekvenca osveževanja podatkov |
Datum zajema podatkov |
Mednarodna primerljivost podatkovnega niza |
|
Število slovenskih občin s sprejeto občinsko Celostno prometno strategijo |
Število |
MOPE, 2025
|
2012-2025 |
Redno |
Redno |
10.10.2025 |
Da |
|
Število slovenskih občin s sprejeto regionalno celostno prometno strategijo |
Število |
MOPE, 2025 | 2012-2025 |
Redno |
Redno |
10.10.2025 |
Da |
|
Karta slovenskih občin s sprejeto Celostno prometno strategijo |
- |
MOPE, 2025 | 2012-2025 |
Redno |
Redno |
10.10.2025 |
Da |
Opredelitev kazalca
1 = globalno,
2 = EU,
3 = nacionalno
1 = uradni podatki, ki so javni in se poročajo v skladu z EU zakonodajo,
2 = podatki, ki so dostopni javnosti, vendar niso uradni,
3 = interni podatki
1 = vsaj 10-leten niz podatkov,
2 = vsaj 5-leten niz podatkov
3 = manj kot 5-leten niz podatkov
1 = uradni prostorski podatki, dostopni tudi za nižje ravni od nacionalne,
2 = uradni prostorski podatki na nacionalni ravni
3 = obstajajo prostorski podatki, ki pa niso uradni