V Sloveniji se je v letu 2023 izvajal monitoring pitne vode (spremljanje kakovosti pitne vode) pri 92,3 % prebivalcih, na mestu uporabe (pipa uporabnika), na 861 oskrbovalnih območjih, v nadaljevanju OO, ki so oskrbovala 50 ali več prebivalcev, vključno s 25 manjšimi, na katerih se pitna voda uporablja za oskrbo javnih objektov ali, objektov za izvajanje živilske dejavnosti. V monitoring pitne vode ni bilo vključenih 7,7 % prebivalcev, ki se oskrbujejo iz sistemov z manj kot 50 oseb npr. lastna oskrba, samooskrba - kapnice.
Kazalec predstavlja število in delež prebivalcev Slovenije, ki se oskrbujejo s pitno vodo na OO, ki so bila vključena v monitoring pitne vode v obdobju 2004–2023 ter prebivalcev, pri katerih se monitoring pitne vode ni izvajal, za leto 2023 tudi po statističnih regijah.
Sistem za oskrbo s pitno vodo (vodovod) ima lahko eno oskrbovalno območje (OO) ali pa je razdeljen na več oskrbovalnih območij. Oskrbovalno območje (OO) je zemljepisno določeno območje, na katerem ima pitna voda približno enake vrednosti mikrobioloških, kemijskih in indikatorskih parametrov iz Priloge 1 Uredbe o pitni vodi. V kazalcu OO združujemo v mala, srednja in velika OO, ki oskrbujejo 50–1.000, 1.001–10.000 in >10.000 prebivalcev.
IVZ, 2005–2008; ZZV MB, 2009–2013; NLZOH, 2014–2024; SURS, 2023
Število prebivalcev vključenih v monitoring pitne vode je ponekod ocenjeno in se lahko spreminja tudi med letom.
| Brez nadzora [%] | > 100.000 [%] | 50.001-100.000 [%] | 20.001-50.000 [%] | 10.001-20.000 [%] | 5.001-10.000 [%] | 1.001-5.000 [%] | 501-1.000 [%] | 50-500 [%] | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2004 | 7,86 | 6,86 | 14,62 | 21,61 | 15,23 | 11,90 | 12,89 | 3,03 | 5,99 |
| 2005 | 8,33 | 6,85 | 14,59 | 20,17 | 16,72 | 11,67 | 12,47 | 3,17 | 6,03 |
| 2006 | 8,09 | 6,82 | 14,54 | 21,49 | 16,13 | 11,45 | 12,56 | 3,18 | 5,75 |
| 2007 | 8,64 | 6,78 | 11,93 | 23,84 | 16,54 | 10,92 | 12,36 | 3,25 | 5,73 |
| 2008 | 10,14 | 5,17 | 14,86 | 18,46 | 18,25 | 11,69 | 12,29 | 3,62 | 5,53 |
| 2009 | 11,28 | 5,12 | 17,32 | 15,87 | 18,69 | 11,12 | 11,59 | 3,62 | 5,39 |
| 2010 | 11,02 | 5,10 | 17,26 | 15,82 | 19,36 | 10,67 | 11,78 | 3,87 | 5,11 |
| 2011 | 10,62 | 5,10 | 19,81 | 12,01 | 14,96 | 17,48 | 11,30 | 3,70 | 5,03 |
| 2012 | 7,33 | 5,77 | 17,39 | 15,62 | 22,12 | 10,73 | 12,34 | 3,82 | 4,87 |
| 2013 | 7,20 | 5,77 | 17,37 | 15,73 | 22,09 | 10,84 | 12,56 | 3,61 | 4,83 |
| 2014 | 9,30 | 5,97 | 13,76 | 21,10 | 18,56 | 10,61 | 12,47 | 3,51 | 4,72 |
| 2015 | 6,48 | 5,84 | 13,75 | 22,31 | 19,62 | 11,00 | 12,57 | 3,60 | 4,82 |
| 2016 | 5,55 | 6,02 | 13,79 | 23,87 | 20,00 | 10,30 | 12,20 | 3,51 | 4,76 |
| 2017 | 5,78 | 6,01 | 13,75 | 24,04 | 20,00 | 9,96 | 12,19 | 3,26 | 4,81 |
| 2018 | 5,83 | 6,03 | 13,09 | 23,47 | 21,61 | 10,27 | 11,81 | 3,17 | 4,71 |
| 2019 | 6,83 | 5,98 | 12,98 | 22,29 | 22,40 | 9,85 | 11,93 | 3,11 | 4,62 |
| 2020 | 5,80 | 7,40 | 13,20 | 19,70 | 23,80 | 10 | 12,40 | 3,10 | 4,60 |
| 2021 | 5,36 | 7,50 | 13,40 | 20,30 | 23,52 | 9,53 | 12,63 | 3,09 | 4,70 |
| 2022 | 6,18 | 6,58 | 13,46 | 20,21 | 23,54 | 9,84 | 12,56 | 3,05 | 4,59 |
| 2023 | 7,68 | 6,54 | 13,40 | 19,12 | 23,41 | 9,78 | 12,46 | 3,03 | 4,56 |
IVZ, 2005–2008; ZZV MB, 2009–2013; NLZOH, 2014–2024
*V velikost oskrbovalnega območja od 50-500 prebivalcev je vključeno tudi 23 manjših oskrbovalnih območji (0-49 prebivalcev), ki so oskrbovala javne objekte, objekte za proizvodnjo in promet živil.
| SKUPAJ | > 100.000 | 50.001-100.000 | 20.001-50.000 | 10.001-20.000 | 5.001-10.000 | 1.001-5.000 | 501-1.000 | 50-500* | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2004 | 977 | 1 | 4 | 15 | 22 | 32 | 112 | 85 | 706 |
| 2005 | 995 | 1 | 4 | 14 | 24 | 32 | 109 | 90 | 721 |
| 2006 | 968 | 1 | 4 | 15 | 23 | 32 | 111 | 90 | 692 |
| 2007 | 974 | 1 | 3 | 16 | 24 | 31 | 111 | 91 | 697 |
| 2008 | 984 | 1 | 4 | 13 | 26 | 33 | 110 | 102 | 695 |
| 2009 | 973 | 1 | 5 | 12 | 27 | 33 | 105 | 102 | 688 |
| 2010 | 968 | 1 | 5 | 12 | 28 | 32 | 108 | 113 | 669 |
| 2011 | 931 | 1 | 5 | 11 | 28 | 33 | 111 | 108 | 634 |
| 2012 | 903 | 1 | 5 | 11 | 31 | 32 | 115 | 111 | 597 |
| 2013 | 886 | 1 | 5 | 11 | 31 | 32 | 118 | 105 | 583 |
| 2014 | 844 | 1 | 4 | 16 | 27 | 31 | 119 | 102 | 544 |
| 2015 | 877 | 1 | 4 | 17 | 29 | 32 | 120 | 105 | 569 |
| 2016 | 870 | 1 | 4 | 18 | 30 | 30 | 114 | 101 | 572 |
| 2017 | 866 | 1 | 4 | 18 | 30 | 29 | 114 | 94 | 576 |
| 2018 | 858 | 1 | 4 | 17 | 32 | 30 | 111 | 92 | 571 |
| 2019 | 858 | 1 | 4 | 16 | 33 | 29 | 111 | 91 | 573 |
| 2020 | 867 | 1 | 4 | 14 | 35 | 29 | 112 | 92 | 580 |
| 2021 | 873 | 1 | 4 | 15 | 35 | 28 | 115 | 91 | 584 |
| 2022 | 863 | 1 | 4 | 15 | 35 | 29 | 113 | 90 | 576 |
| 2023 | 861 | 1 | 4 | 14 | 35 | 29 | 113 | 90 | 575 |
NLZOH (2024); SURS, 2023
Število prebivalcev vključenih v monitoring pitne vode je ponekod ocenjeno in se lahko spreminja tudi med letom.
| Brez nadzora [%] | Velika (> 10.000) [%] | Srednja (1.001-10.000) [%] | Mala (50-1.000) [%] | |
|---|---|---|---|---|
| Gorenjska | 5,63 | 57,42 | 27,82 | 9,13 |
| Goriška | 8,41 | 46,63 | 28,06 | 16,90 |
| JV Slovenija | 6,00 | 54,38 | 32,23 | 7,38 |
| Koroška | 24,29 | 0 | 61,34 | 14,37 |
| Obalno-kraška | 7,21 | 91,27 | 0 | 1,53 |
| Osrednjeslovenska | 7,28 | 75,33 | 12,45 | 4,94 |
| Podravska | 8,36 | 68,63 | 20,31 | 2,70 |
| Pomurska | 5,27 | 67,58 | 21,47 | 5,67 |
| Posavska | 9,40 | 41,75 | 29,47 | 19,38 |
| Prim.-notranjska | 2,19 | 55,74 | 35,04 | 7,03 |
| Savinjska | 8,58 | 61,13 | 21,90 | 8,39 |
| Zasavska | 2,22 | 19,88 | 51,04 | 26,87 |
| Slovenija | 7,68 | 62,48 | 22,24 | 7,59 |
NLZOH (2024); SURS, 2023
Razlaga legende: - »Nepovršinska«: podzemni vodni viri brez vpliva površinske vode; - »Površinska«: površinski vodni viri in podzemni vodni viri, ki so pod vplivom površine in površinske vode npr. kraški vodni viri; - »Mešana«: izviri podzemne vode s površinskim dotokom; - »Nedoločeno«: ni podatka.
| Mešana [%] | Nedoloceno [%] | Nepovršinska [%] | Površinska [%] | SKUPAJ [%] | |
|---|---|---|---|---|---|
| % | 2,32 | 1,86 | 49,83 | 45,99 | 100 |
| Število OO | 20 | 16 | 429 | 396 | 861 |
NLZOH (2024); SURS, 2023
Razlaga legende: - »Nepovršinska«: podzemni vodni viri brez vpliva površinske vode; - »Površinska«: površinski vodni viri in podzemni vodni viri, ki so pod vplivom površine in površinske vode npr. kraški vodni viri; - »Mešana«: izviri podzemne vode s površinskim dotokom; - »Nedoločeno«: ni podatka.
| Mešana [%] | Nedoloceno [%] | Nepovršinska [%] | Površinska [%] | SKUPAJ [%] | |
|---|---|---|---|---|---|
| % | 0,92 | 0,18 | 62,59 | 36,31 | 100 |
| Število prebivalcev | 17953 | 3528 | 1225518 | 710946 | 1957945 |
V letu 2023 je bilo v monitoring pitne vode vključenih 861 OO, ki so oskrbovala 50 ali več prebivalcev, vključno 25 manjših, na katerih se pitna voda uporablja za oskrbo javnih objektov ali, objektov za izvajanje živilske dejavnosti. V obdobju 2004-2023 se je število OO gibalo med 844 in 995, razlike so tudi med velikostnimi razredi (Slika ZD5-1).
Vodne vire za oskrbo s pitno vodo uvrščamo z vidika javnega zdravja na površinske in nepovršinske (podzemne) zaradi izpostavljenosti onesnaževanju. Med površinske uvrščamo tudi podzemne vodne vire, v katerih je ugotovljena prisotnost mikro ali makroorganizmov oziroma vode s spremembami lastnosti, ki so tesno povezane z vremenskimi značilnostmi ali značilnostmi površine ali površinske vode. To so kraške vode, ki imajo v omejeni stopnji sposobnost samoočiščenja (NIJZ, 2014).
V letu 2023 se je iz podzemnih vodnih virov (brez vpliva površinske vode) oskrbovalo 62,6 % (1.225.518) prebivalcev na 49,8 % (429) OO; iz površinskih ter podzemnih vodnih virov pod vplivom površine in površinske vode, se je oskrbovalo 36,3 % (710.946) prebivalcev na 46,0 % (396) OO; z mešano vodo (izviri podzemne vode s površinskim dotokom) se je oskrbovalo 0,9 % (17.953) prebivalcev, na 2,3 % (20) OO. Podatka ni (nedoločeno) za 0,2 % (3.528) prebivalcev, na 1,9 % (16) OO (Slika ZD5-4).
Na OO, vključenih v monitoring se je oskrbovalo 92,3 % (1.957.945) prebivalcev. Od tega skoraj dve tretjini (62,5 % - 1.325.189) prebivalcev na velikih OO (> 10.000 prebivalcev), tri četrtine (72,3 % - 1.532.574) na OO z > 5.000 prebivalcev, skupaj na velikih in srednjih (> 1.000 prebivalcev) 84,7 % (1.796.904 prebivalcev ter 7,6 % (161.041) prebivalcev na malih OO (50 – 1.000 prebivalcev). V monitoring ni bilo vključenih 7,7 % (162.992) prebivalcev brez nadzora (npr.: lastna oskrba, samooskrba-kapnica) (Slika ZD5-1).
Kakovost pitne vode je praviloma ustrezna na velikih in srednjih OO ter malih, ki oskrbujejo več kot 500 prebivalcev. Po statističnih regijah je bil največji delež prebivalcev na velikih OO v obalno-kraški regiji (91,3 %), osrednjeslovenski regiji (75,3 %), podravski regiji (68,6 %) in pomurski regiji (67,6 %). Največji delež prebivalcev brez monitoringa je bil v koroški regiji (24,3 %) in posavski regiji (9,4 %). V koroški regiji tudi ni velikega OO, v obalno-kraški regiji ni srednjega OO (Slika ZD5-3). V splošnem je kakovost pitne vode sorazmerna z velikostnim razredom OO.
V Sloveniji se skoraj četrtina prebivalcev oskrbuje s pitno vodo, za katero obdelava vode iz vodnega vira - priprava vode, ni potrebna Gre za 22,6 % oz. 480.363 prebivalcev na 21 OO z več kot 1.000 prebivalcev, ki imajo podzemni vir vode brez vpliva površine ali površinske vode. (NLZOH, 2024).
Z vidika javnega zdravja je največji delež neustrezno urejenih OO v velikostnem razredu s po 50-500 uporabnikov, ki oskrbujejo 4,6 % oziroma 96.763 prebivalcev in so v večjem deležu mikrobiološko onesnažena. Tudi podatki o njihovi kemijski kakovosti so pomanjkljivi. Nekatera ne ustrezajo zahtevam za pitno vodo in ne zagotavljajo varne oskrbe s pitno vodo (pomanjkljivo upravljanje, niso določena vodovarstvena območja idr.); treba jih je ustrezno urediti ali ukiniti in priključiti prebivalce na večja (Slika ZD5-1).
V letu 2023 sta bili v Sloveniji dve mesti z več kot 100.000 prebivalci, Ljubljana in Maribor. Glede na podatke SURS (stanje H2, 2023), v Ljubljani in Mariboru živi 19,4 % (410.677 prebivalcev). Če za mestno okolje (urban environment) upoštevamo mesta z ≥ 100.000 prebivalci in za podeželje (rural environment) ostala mesta in naselja, se v mestnem okolju praviloma vsi oskrbujejo s pitno vodo, vključeno v monitoring (redke so izjeme: nekaj oseb). Ostalih 80,6 % (1.710.260 prebivalcev) prebivalcev na podeželju in v manjših mestih, se oskrbuje s pitno vodo, ki je bodisi pod nadzorom ali brez nadzora.
Podatki za Slovenijo:
Cilji povzeti po: CEHAP za Slovenijo (2004), Strategija Republike Slovenije za zdravje otrok in mladostnikov v povezavi z okoljem 2012–2020. Dostopno 12. 10. 2024 na: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/Preventiva-in-skrb-za-zdravje/okolje-in-zdravje/strategija_zdravje_otrok_-2011-do-2020.pdf, Akcijski načrt za izvajanje strategije Republike Slovenije za zdravje otrok v povezavi z okoljem 2012–2020. Dostopno 12. 10. 2024 na: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/Preventiva-in-skrb-za-zdravje/okolje-in-zdravje/akcijski_nacrt_strategija_okolje_in_otroci.pdf, Pravilnik o pitni vodi (Uradni list RS, št. 19/04, 35/04, 26/06, 92/06, 25/09, 74/15 in 51/17), Council Directive 98/83/EC in Commission Directive (EU) 2015/1787; Navodila za pripravo in izvajanje Načrta za zagotavljanje varnosti pitne vode (NIJZ, 2015), Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Dostopno 12. 10. 2024 na: https://sustainabledevelopment.un.org/post2015/transformingourworld/publication.
Vir podatkov: Podatki za leta 2004–2007 so vsi predstavljeni v letnih poročilih o pitni vodi (Vir: IVZ, 2005–2008), objavljeni na spletni strani NIJZ; nekateri podatki za leta 2008–2012 so v letnih poročilih ZZV MB (ZZV MB, 2009–2013) ter nekateri podatki za leta 2013–2023 v letnih poročilih NLZOH (NLZOH, 2014–2024); podatki so tudi v zbirkah podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode, 2004–2023. Zaradi lažje preglednosti so podatki za prikaz preračunani v deleže.
Skrbnik podatkov: V obdobju 2004–2007 je bil upravljavec zbirke podatkov IVZ, v obdobju 2008–2012 ZZV Maribor, v obdobju 2013–2023 pa NLZOH.
Datum zajema podatkov: julij 2024
Metodologija in frekvenca zbiranja podatkov: Od leta 2004 se monitoring pitne vode izvaja po Pravilniku o pitni vodi, na mestu uporabe npr. pipa uporabnika; zagotavlja ga Ministrstvo za zdravje. Vzorčenje pitne vode se izvaja po letnem programu monitoringa glede na določila 11.-14. člena.
Podatki o sistemih za oskrbo s pitno vodo, o upravljavcih in o skladnosti pitne vode so zbrani v informacijskem sistemu pitne vode, kateri je določen z 33. členom Uredbe o pitni vodi (Uradni list RS, št. 61/23) (v nadaljevanju: Uredba).
Metodologija obdelave podatkov: Podatki o številu OO in številu prebivalcev, ki se na njih oskrbujejo s pitno vodo so obdelani in prikazani po velikostnih razredih OO in po statističnih regijah.
Informacija o kakovosti podatkov:
- Prednosti in slabosti:
Prednosti: Za izračun kazalca so uporabljeni podatki, ki so del mednarodne izmenjave. Uredba o pitni vodi (2023) je usklajena z Direktivo (EU) 2020/2184 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o kakovosti vode, namenjene za prehrano ljudi (prenovitev) (UL L št. 435 z dne 23. 12. 2020, str. 1). V skladu z omenjeno zakonodajo se za potrebe preverjanja ali pitna voda izpolnjuje zahteve Uredbe izvaja spremljanje kakovosti (monitoring), vezano je na OO, ki oskrbujejo 50 ali več ljudi. Skladnost mora biti zagotovljena na mestu uporabe.
Slabosti: V monitoring pitne vode niso bili zajeti sistemi, ki oskrbujejo manj kot 50 oseb. Izjema so bila tista OO, na katerih se pitna voda uporablja za oskrbo javnih objektov in objektov za izvajanje živilske dejavnosti. Poleg tega se je monitoring izvajal le delno na najmanjših OO s 50–500 oseb za občasne preskuse - Parametri skupine B (kemijski parametri iz Priloge 1 Uredbe o pitni vodi): na 5–10 % OO v letih 2006–2010 (vsako leto drugih); na 10-14 % OO v letih 2014–2016, 4 % v letu 2017, v letih 2018-2023 se je izvajal le na petih OO s po 500 prebivalci.
Za obdobje 2004–2007 je letno poročilo o monitoringu pitne vode pripravil in izdelal IVZ, za obdobje 2008–2012 ZZV Maribor, od leta 2013 do 2023 pa NLZOH; ni kontinuitete vseh prikazov podatkov v poročilih v omenjenih obdobjih.
- Relevantnost, točnost, robustnost, negotovost:
Zanesljivost kazalca (arhivski podatki): Podatki so zanesljivi.
Negotovost kazalca (scenariji/projekcije): Projekcije/scenariji niso izdelani.
- Skupna ocena (1=brez večjih pripomb, 3=podatki z zadržkom):
Relevantnost: 1
Točnost: 2 (nepopoln zajem)
Časovna primerljivost: 2 (Od leta 2013 vodi Zbirko podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode NLZOH, pred tem ZZV Maribor (2008–2012) in pred tem IVZ RS v obdobju 2004-2007.)
Prostorska primerljivost: 1
Izvorna baza podatkov o prebivalcih oz. vir: Statistični Urad RS, Prebivalstvo po: SPOL, STAROST, POLLETJE , STATISTIČNA REGIJA.
Skrbnik podatkov: Statistični Urad RS
Datum zajema podatkov za kazalec: julij 2023
Metodologija in frekvenca zbiranja podatkov za kazalec: Podatki so predstavljeni za obdobje 2004–2023. Podatki se v zbirki zbirajo sproti in na letni ravni (zajem podatkov za prebivalce je stanje na dan 1. 7. – H2).
Informacije o kakovosti:
- Prednosti in slabosti kazalca: Za izračun kazalca so uporabljeni uradno poročani podatki.
- Relevantnost, točnost, robustnost, negotovost:
Zanesljivost kazalca (arhivski podatki): Podatki so zanesljivi.
Negotovost kazalca (scenariji/projekcije):
- Skupna ocena (1 = brez večjih pripomb, 3 = podatki z zadržkom):
Relevantnost: 1
Točnost: 1
Časovna primerljivost: 1
Prostorska primerljivost: 1
Bitenc, K., Gale, I. in Petrovič, A. (2008). Monitoring pitne vode 2007: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije.
Council Directive 98/83/EC of 3 November 1998 on the quality of water intended for human consumption. Official Journal of the European Communities, L330:32–54.
European Commission. (2015). Commission directive (EU) 2015/1787 of 6 October 2015 amending Annexes II and III to Council Directive 98/83/EC on the quality of water intended for human consumption. Official Journal of the European Union, L260/6.
European Parliament & Council of the European Union. (2020). Directive 2020/2184 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2020 on the quality of water intended for human consumption and repealing Council Directive 98/83/EC. Official Journal of the European Union.
European Parliament & Council of the European Union. (2020). Directive (EU) 2020/2184 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2020 on the quality of water intended for human consumption. Official Journal of the European Union, L435/15.
Hočevar Grom, A., & Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. (2005). Monitoring pitne vode 2004: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije.
Hočevar Grom, A., & Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. (2006). Monitoring pitne vode 2005: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije.
Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ). (2014). Pogosta vprašanja o pitni vodi. 4. Voda in onesnaženja. Dostopno 12. 10. 2020 na: https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/datoteke/pogosta_vprasanja_…
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2014). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2013. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2015). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2014. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2016). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2015. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2017). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2016. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2018). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2017. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2019). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2018. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2020). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2019. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2022). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2021. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2023). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2022. NLZOH.
Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH). (2024). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2023. NLZOH.
Petrovič, A., & Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije. (2007). Monitoring pitne vode 2006: Poročilo o pitni vodi v Republiki Sloveniji. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije.
Vlada Republike Slovenije. (2006). Operativni program oskrbe s pitno vodo (EVA: 2005-2511-0029). Sprejela Vlada RS, 24. 8. 2006.
Pravilnik o pitni vodi. (2004, 2006, 2009, 2015, 2017, 2023). Uradni list RS, (19/04, 35/04, 26/06, 92/06, 25/09, 74/15, 51/17 in 61/23).
Uredba o pitni vodi. (2023). Uradni list RS, (61/23).
World Health Organization (WHO). (2004). Children’s environment and health action plan for Europe: Declaration. Fourth Ministerial Conference on Environment and Health, Budapest, Hungary, 23–25 June 2004. WHO Regional Office for Europe.
Zavod za zdravstveno varstvo Maribor (ZZV MB). (2009). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2008. ZZV Maribor.
Zavod za zdravstveno varstvo Maribor (ZZV MB). (2010). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2009. ZZV Maribor.
Zavod za zdravstveno varstvo Maribor (ZZV MB). (2011). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2010. ZZV Maribor.
Zavod za zdravstveno varstvo Maribor (ZZV MB). (2012). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2011. ZZV Maribor.
Zavod za zdravstveno varstvo Maribor (ZZV MB). (2013). Zbirka podatkov o sistemih za oskrbo s pitno vodo in o skladnosti pitne vode 2012. ZZV Maribor.