KAZALCI OKOLJA

Ključno sporočilo
Bad

V Sloveniji obseg potniškega prevoza in prometa v zadnjih nekaj desetletjih narašča. Predvsem narašča obseg enega okoljsko najbolj obremenjujočih načinov – avtomobilskega prevoza. Njegov delež uvršča Slovenijo na neslavno četrto mesto med članicami EU, v katerih prebivalce za svoje poti največ uporabljajo osebni avto. Rast cestnega motornega prometa zadnja leta povzroča velike obremenitve na cestni infrastrukturi, ki se kažejo v vse večjih zastojih. Hkrati v Sloveniji nismo zagotovili kakovostnih alternativ, kar vse bolj niža dostopnost prebivalcev do ciljev poti in s tem kakovost njihovega življenja. Do pandemije je hitro naraščal tudi obseg okoljsko najbolj obremenjujočega letalskega prevoza, ki pa se po propadu nacionalnega prevoznika in pandemiji še ni vrnil na raven pred letom 2020. Sočasno z rastjo avtomobilskega prevoza je po osamosvojitvi upadal obseg prevozov z javnimi prevoznimi načini, še posebej z medkrajevnimi avtobusi. Zadnje desetletje se je obseg prevozov z javnimi prevoznimi načini ustalil, vendar na mnogo nižji ravni, kot pred osamosvojitvijo leta 1991. Pandemija je javnemu prevozu zadala nov, težek udarec, od katerega si, z izjemo železniška, do leta 2024 še ni opomogel.


Kazalec prikazuje obseg in sestavo potniškega prevoza in prometa v Sloveniji ter sestavo potniškega prevoza v državah EU. Podatki za Slovenijo prikazujejo razvoj števila potniških kilometrov v cestnem potniškem prevozu z osebnimi avtomobili, cestnem javnem potniškem prevozu, mestnem javnem potniškem prevozu in železniškem notranjem potniškem prevozu ter razvoj števila potnikov po posameznih vrstah prevoza in prometa v obdobju 1991–2023 oziroma  za nekatere prevozne načine 1991-2024. Podatki za izbrano skupino evropskih držav prikazujejo deleže uporabe prevoznih sredstev v letu 2023.

 

Obseg in sestavo potniškega prevoza izražamo s potniškim kilometrom. Potniški kilometer (pkm) je vsota zmnožkov števila potnikov in razdalj, na katerih so se ti peljali. Obseg potniškega prevoza izražamo s seštevkom vseh opravljenih potniških kilometrov v obravnavanem prostoru in v določenem času, sestavo pa z deležem potniških kilometrov (ang. modal split) po posameznih vrstah prevozov (cestni, železniški, pomorski in zračni prevoz).

 

Obseg kopenskega potniškega prometa je izražen tudi v razmerju do bruto domačega proizvoda (BDP) v Sloveniji in EU-27, ki kaže na povezave med rastjo prometa in gospodarsko rastjo. Z okoljskega vidika je namreč potreben razklop med tema dvema parametroma s ciljem, da rast prometa, ki obremenjuje okolje, ne bi rastla z enako stopnjo kot gospodarstvo. Razmerje izražamo s kazalcem razklopa, ki je izražen kot razmerje med trendoma rasti prometa in gospodarstva.  Podatki za Slovenijo in države EU-27 so prikazani z indeksi (leto 2003 = 100) za obdobje 2003 - 2023.


Grafi

Slika PR01-1: Število potniških kilometrov za cestni potniški prevoz z osebnimi avtomobili, cestni javni potniški prevoz ter železniški notranji potniški prevoz, Slovenija, 1990-2024
Viri:

Za Cestni javni potniški prevoz:
Vir: SI-STAT, Potniški prevoz in promet*, Slovenija, letno / Cestni javni linijski prevoz / podatki SO do 2019.
URL: https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/2221101S.px/table/tabl…
*Cestni javni linijski prevoz zajema Medkrajevni javni linijski in Mednarodni javni linijski prevoz skupaj.
**Vrednosti za leto 2010, 2011, 2012, 2013 so na spletni strani ARSO Kazalci okolja drugačne kot tu v tabeli.

Za Cestni potniški prevoz z osebnimi avtomobili:
Vir: SI-STAT, Potniški prevoz in promet, Slovenija, letno (podatki manjkajo za 2011-2015). posodobitev 2024 - posodobljeni podatki od 2016  naprej
Vir: Statistical Pocketbook 2024, vendar so tam zaokrožene vrednosti na mrd pkm

Za Železniški notranji potniški prevoz: (NOTRANJI PREVOZ)
Vir: SI-STAT, Železniški potniški prevoz, Slovenija, letno
URL: https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/2221702S.px/table/tabl…

Za Mestni javni potniški prevoz:
Vir: SI-STAT, Potniški prevoz in promet*, Slovenija, letni, podatki le do 2010
*Ti podatki se ujemajo s podatki bus/coach v Statistical Pocketbook 2024.
2024: ni slo podatka. Najdeno v Statistical pocket book 2024
https://transport.ec.europa.eu/facts-funding/studies-data/eu-transport-…

Prikaži podatke
cestni potniški prevoz z osebnimi avtomobili [potniški km (mio)] mestni javni potniški prevoz [potniški km (mio)] cestni javni potniški prevoz [potniški km (mio)] železniški notranji potniški prevoz [potniški km (mio)]
1991 12606 5554 4282 656
1992 13386 4170 3377 404
1993 13979 3894 2751 453
1994 15178 4053 2595 475
1995 16338 4113 2507 490
1996 17794 4301 2348 510
1997 19010 4379 2195 511
1998 18980 3876 2098 520
1999 20074 4138 1940 523
2000 20325 3502 1581 593
2001 20801 3393 1470 594
2002 21287 3339 1143 622
2003 21331 3446 1065 650
2004 22042 3218 1000 648
2005 22509 3061 862 666
2006 23018 3062 850 675
2007 24355 3235 817 690
2008 24878 3146 815 713
2009 25775 3196 777 718
2010 25636 3183 578 680
2011 25487 3244 551,50 641
2012 25302 3237 533,10 614
2013 25168 3322 459,90 636
2014 25639 3450 476,80 582
2015 25997 3576 497,70 593,80
2016 26150,90 3607 518,60 564,60
2017 27139,20 3680 553,70 524,90
2018 27766,20 3752 522 523,70
2019 28248 3765 531,90 530,90
2020 20979,20 1994 217,60 324,90
2021 21500,70 2322 491
2022 23419,80 3147 612,30
2023 24741,50 3448 701,70
2024 843
Slika PR01-2: Število potnikov po posameznih vrstah javnega prevoza in prometa, Slovenija, 1990-2023
Viri:

Za Mestni javni potniški prevoz:
Vir: SI-STAT, Potniški prevoz in promet (1000 potnikov), Slovenija, letno /Cestni mestni javni linijski prevoz/
URL: https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/H054S.px/table/tableVi…
* V tabeli ti podatki le od 2010 naprej
**Do vključno leta 2009 so podatki iz ??

Za Cestni javni potniški prevoz:
Vir: SI-STAT, Potniški prevoz in promet (1000 potnikov), Slovenija, letno /Cestni javni linijski prevoz/

Za Letališki potniški promet:
Vir: SI-STAT, Potniški prevoz in promet (1000 potnikov), Slovenija, letno /Letališki promet/
Vir2: SI STAT Letališki potniški, blagovni in letalski promet glede na vrsto prevoza ter redne/posebne prevoze, Slovenija, letno  https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/2221903S.px
*podatki za nazaj (2014 in nazaj) se ne ujemajo s podatki iz tega vira ??

Za Pristaniški potniški promet:
Vir: SI-STAT, Potniški prevoz in promet (1000 potnikov), Slovenija, letno /Pristaniški promet/
VIR: Pristaniški potniški promet, Slovenija, letno https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/Data/2219454S.px/
Vir: Statistični urad RS, SI-STAT podatkovni portal, 2021
Source: Statistical Office of the Republic of Slovenia, SI-STAT Data Portal, 2021

Prikaži podatke
mestni javni potniški prevoz [indeks (1991=100)] cestni javni potniški prevoz [indeks (1991=100)] železniški notranji potniški prevoz [indeks (1991=100)] letališki potniški promet [indeks (1991=100)] pristaniški potniški promet [indeks (1991=100)]
1991 100 100 100 100 100
1992 89,43 71,27 76,80 81,55 66,67
1993 84,59 63,70 81,28 125,60 185,71
1994 82,49 61,14 84,92 150 200
1995 82,47 59,30 87,09 193,15 190,95
1996 84,56 55,32 90,23 202,08 152,38
1997 84,20 53,56 89,34 216,67 209,52
1998 80,11 50,03 90,94 240,18 195,24
1999 78,70 47,11 91,05 272,62 180,95
2000 68,99 36,37 99,35 301,19 179,52
2001 56,03 35,37 95,24 269,64 161,90
2002 55,15 28,27 95,30 263,39 200
2003 52,20 26,60 99,21 282,14 223,81
2004 53,19 21,02 98,04 317,86 200
2005 51,59 19,39 104,58 370,83 168,10
2006 49,85 18,52 107,09 404,17 140,95
2007 48,10 18,80 106,79 466,96 244,76
2008 47,77 18,90 110,44 506,25 236,19
2009 44,31 17,91 108,20 435,12 370,48
2010 25,05 13,93 107,22 424,11 337,14
2011 24,40 12,37 104,02 414,29 634,29
2012 22,69 12,09 102,51 361,90 471,43
2013 25,34 12,27 109,11 401,19 452,38
2014 25,23 13,02 98,53 408,63 414,29
2015 24,58 13,53 96,69 434,23 452,38
2016 27,58 14,77 92,76 419,94 519,05
2017 32,78 15,56 88,28 501,79 514,29
2018 31,75 13,96 88,87 539,58 633,33
2019 31,10 13,83 90,00 512,50 685,71
2020 13,41 6,51 54,58 86,31 0
2021 12,86 7,27 80,76 125,89 33,33
2022 17,94 11,71 94,95 288,99 495,24
2023 23,17 12,63 98,42 378,27 733,33
2024 106,60 428,02 678,54
Slika PR01-3: Deleži uporabe prevoznih sredstev v potniškem prevozu v evropskih državah, 2023 (podatki temeljijo na potniških km)
Viri:

2025: Statistical Pocketbook 2025 (podatki za 2023).

Opomba:

Zaradi primerljivosti s prejšnjo generacijo kazalca so podatki za vlak združeni s podatki za tram&metro.

https://transport.ec.europa.eu/facts-funding/studies-data/eu-transport-…

Prikaži podatke
Skupaj [%] vlak* [%] avtobus [%] osebni avtomobil [%]
Avstrija 100 18,86 8,94 72,21
Madžarska 100 12,39 14,14 73,48
Ceška 100 13,06 10,02 76,92
Slovaška 100 10,05 12,45 77,50
Romunija 100 6,70 15,39 77,91
Irska 100 3,23 17,53 79,24
Belgija 100 10,29 10,17 79,54
Švedska 100 12,21 7,51 80,29
Luksemburg 100 5,96 13,28 80,76
Poljska 100 9,78 9,30 80,93
Danska 100 8,57 10,21 81,22
Francija 100 12,60 5,68 81,72
EU (27 držav) 100 9,81 8,21 81,98
Malta 100 0 17,95 82,05
Finska 100 7,82 9,85 82,33
Španija 100 8,87 8,76 82,36
Italija 100 7,42 9,91 82,67
Hrvaška 100 5,08 12,01 82,91
Estonija 100 2,91 13,95 83,14
Ciper 100 0 16,50 83,50
Nemcija 100 11,35 4,87 83,78
Grcija 100 1,69 14,49 83,83
Latvija 100 4,35 11,82 83,83
Nizozemska 100 12,47 2,68 84,85
Slovenija 100 2,56 11,92 85,52
Bolgarija 100 3,88 10,14 85,98
Portugalska 100 5,36 7,43 87,21
Litva 100 1,04 6,83 92,13

Cilji

Cilj EU in Slovenije je zmanjšanja negativnih vplivov prometa na okolje. Povpraševanje po potniškem prometu in prevozu je pomemben element pritiska prometnega sistema na okolje.


Obseg in sestava potniškega prevoza in prometa je pomemben kazalec delovanja prometnega sistema, saj prikazuje, koliko in kako potujejo prebivalci neke države. Izbor potovalnega načina je pomemben zaradi razlik v okoljski, gospodarski in družbeni učinkovitosti med posameznimi potovalnimi načini in zato različnih učinkov in posledic njihove uporabe.

Glede na obstoječe analize ter s pomočjo posrednih podatkov, kot so gospodarska rast, upad povpraševanja po javnem potniškem prevozu, rast motorizacije, trende prostorskega razvoja, poraba energije v prometu in obremenitev cestne infrastrukture lahko ugotovimo, da se obseg potniškega prevoza v Sloveniji razvija v okoljsko problematični smeri, predvsem zaradi daljšega obdobja rasti uporabe osebnih avtomobilov.

Hitra rast uporabe osebnih avtomobilov po osamosvojitvi leta 1991 je v Sloveniji, tako kot tudi v drugih državah, eden največjih okoljskih izzivov. Na slovenskih državnih cestah je bilo leta 2023 z osebnimi avtomobili opravljenih 24,7 milijarde potniških kilometrov (pkm), kar je skoraj za četrtino več kakor leta 2000 (20,3 milijarde pkm), vendar še zmeraj precej manj kot pred pandemijo (28,2 milijarde pkm leta 2019. Drugi kopenski prevozni načini, ki so okoljsko veliko bolj sprejemljivi, po obsegu in trendu rasti zaostajajo za osebnim avtomobilskim prevozom. Stanje je najbolj zaskrbljujoče v medkrajevnem avtobusnem prevozu. Z njim je bilo pred pandemijo leta 2019 opravljenih 531 milijonov pkm, kar je zgolj tretjina pkm prepeljanih z avtobusi leta 2001 ter osmina pkm v letu 1991. Železniški notranji potniški prevoz je po velikem padcu v 90. letih prejšnjega stoletja počasi naraščal do obdobja recesije (2008 – 2012), ko je ponovno padel na raven začetka tisočletja. Od leta 2013 je obseg pkm na železnici upadal do pandemije, po njej pa doživlja hitro rast.

V desetletju pred pandemijo (2009 – 2019) je število potnikov v medkrajevnem avtobusnem prevozu upadlo za 31 %, na mestnih avtobusih pa zraslo za 19 %. Leta 2023 se je z medkrajevnimi avtobusi prepeljalo približno 26 milijonov potnikov (leta 2017 32 milijonov potnikov), z mestnimi avtobusi pa skoraj 44 milijonov potnikov (leta 2017 62 milijonov potnikov). Železniškega notranjega potniškega prevoza se je v istem letu poslužilo 14 milijona potnikov (leta 2017 12,5 milijona potnikov).

Do  leta 2018 je hitro naraščalo število letalskih potnikov, ko je skupno število potnikov z dobrih 1,8 milijona potnikov preseglo rekord iz časa našega prvega predsedovanja EU leta 2008 (1,7 milijona). Po propadu nacionalne letalske družbe Adria Airways leta 2019, še posebej pa med pandemijo je število letalskih potnikov strmo upadlo, a v zadnjih letih ponovno raste (1,4 mio potnikov leta 2024). V pristaniškem prometu smo bili do pandemije priča hitri rasti števila potnikov in sicer z 71 tisoč v letu 2010 na 144 tisoč v 2019. Po pandemskem dnu ta način prometa hitro narašča, saj je v letu 2023 dosegel rekord s 154 tisoč potniki. V letu 2024 se je število potnikov nekoliko zmanjšalo (142 tisoč), a še vedno ostaja visoko.

Tudi v državah EU v potniškem prevozu prevladuje raba osebnih avtomobilov, saj je bilo z njimi leta 2023 v EU-27 opravljenih skoraj 82 % vseh potniških kilometrov. Kljub slabi zastopanosti v skupnem deležu potniškega prevoza, je predvsem v najbolj razvitih državah članicah EU opazna rast povpraševanja po železniškem in avtobusnem prevozu. V Sloveniji je bila po podatkih Eurostata raba osebnih avtomobilov leta 2023 več 85-odstotna, kar jo uvršča na četrto mesto (za Litvo,  Portugalsko in Bolgarijo) med državami, ki največ potniških kilometrov opravijo z osebnim avtomobilom.

Številni kazalci (razvoj motorizacije, naložbe v infrastrukturo, spreminjanje razmestitve poselitve, nekonkurenčnost javnega potniškega prometa) kažejo, da bo morala Slovenije sprejeti ukrepe za zmanjšanje avtomobilizacije potniškega prevoza. K temu bi lahko veliko prispevala država, pa tudi lokalne skupnosti, ki imajo možnost spreminjati potovalne navade občanov.


Metodologija

Podatki za Slovenijo

Cilji so povzeti po:

European Commission. (2020). Sustainable and smart mobility strategy – putting European transport on track for the future. European Commission. https://transport.ec.europa.eu/strategies/sustainable-and-smart-mobility-strategy_en

European Commission. (2024). Revised Trans-European Transport Network (TEN-T) policy. European Commission. https://transport.ec.europa.eu/infrastructure/trans-european-transport-network_en

Republika Slovenija. (2020). Resolucija o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji za obdobje do leta 2030 (ReNPRP30). Ministrstvo za infrastrukturo Republike Slovenije. https://www.gov.si/teme/nacionalni-program-razvoja-prometa/

Metodologija zbiranja podatkov:
Podatke o obsegu in sestavi potniškega prevoza in prometa v Sloveniji zbira SURS in jih objavlja v podatkovnem portalu SI-STAT. Notranji prevoz in promet se je v vseh panogah transporta, do vključno leta 1991 nanašal na ozemlje nekdanje Jugoslavije, od tedaj pa na ozemlje Slovenije.

V okviru raziskovanj o cestnem potniškem prevozu so zbrani tudi podatki o mestnem potniškem prevozu, ki pa so prikazani ločeno (in torej niso vključeni v podatke o cestnem javnem potniškem prevozu). Podatki o mestnem javnem potniškem prevozu se nanašajo na mestni potniški prevoz v Ljubljani in Mariboru, od leta 2004 pa tudi na prevoz v nekaterih drugih mestih, v katerih poteka mestni potniški prevoz. V skladu z zakonom o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 59/01) je nekoliko spremenjena metodologija statističnega raziskovanja mestnega javnega potniškega prevoza (definicija primestnega prevoza npr. ni več potrebna), zato podatki od leta 2001 za Maribor niso primerljivi s podatki za pretekla leta.

Podatki o potniških kilometrih za cestni prevoz z osebnimi avtomobili, ter mestni in cestni javni potniški prevoz manjkajo za leto 2024. Prav tako manjkajo podatki o številu potnikov mestnega in cestnega javnega potniškega prevoza za leto 2024.

Podatke o železniškem prevozu poročajo Slovenske železnice, in sicer od 17. 7. 1992. Železniški potniški prevoz vključuje prevoz z vlaki na ozemlju Slovenije, torej je zajet le notranji železniški potniški prevoz, ki je prevoz med dvema krajema (krajem vstopanja in krajem izstopanja iz železniškega vozila), ki se nahajata v isti državi (Sloveniji), ki pa lahko vključuje tudi tranzit skozi drugo državo. V podatke o letališkem prometu so vključeni potniki, ki so na katero izmed treh slovenskih mednarodnih letališč pripotovali, in tisti, ki so iz njih odpotovali.
V podatke o pristaniškem prometu so vključeni potniki, ki so v katero izmed treh slovenskih pristaniščih (Koper/Capodistria, Izola/Isola in Piran/Pirano) pripotovali, in tisti, ki so iz njih odpotovali.
Podatke o potniških kilometrih zbira Evropska komisija v sodelovanju z Evropskim statističnim uradom. Podatki so povzetih iz nacionalne baze. Podatki so od leta 2012 naprej ocenjeni.
Metodologija obdelave podatkov za ta kazalec: Obseg in sestavo potniškega prevoza izražamo s potniškim kilometrom. Potniški kilometer (pkm) je vsota zmnožkov števila potnikov in razdalj, na katerih so se ti peljali. Obseg potniškega prevoza izražamo s seštevkom vseh opravljenih potniških kilometrov v obravnavanem prostoru in v določenem času, sestavo pa z deležem potniških kilometrov (ang. modal split) po posameznih vrstah prevozov (cestni, železniški, pomorski in zračni prevoz). Število prepeljanih potnikov je število oseb, ki so kupile vozovnico ali imajo kak drug ustrezni dokument in so vstopile v prevozno sredstvo z namenom, da se pripeljejo do namembne postaje.

Podatkovni viri

Podatkovni niz

Enota

Vir

(hiperlink do podatkov

Obdobje uporabljenih

podatkov

Razpoložljivost podatka

Frekvenca osveževanja podatkov

Datum zajema podatkov

Mednarodna primerljivost podatkovnega niza

Število potniških kilometrov za cestni potniški prevoz z osebnimi avtomobili, cestni javni potniški prevoz ter železniški notranji potniški prevoz, Slovenija, EU, 1991 – 2023/2024

število

European Commission, Statistical pocketbook 2025, Performance of passenger transport expressed in passenger-kilometers, 2023

Statistični urad RS, SI-STAT podatkovni portal, 2025

1991-2023/2024

Da, do  konca oktobra za preteklo leto

Letno

15.9.2025

Da

Rast števila potnikov po posameznih vrstah javnega prevoza in prometa, Slovenija, 1991 – 2023/2024 (indeks 1991 = 100)

Statistični urad RS, SI-STAT podatkovni portal, 2025

 

European Commission, Statistical pocketbook 2025, Performance of passenger transport expressed in passenger-kilometers, 2023

Statistični urad RS, SI-STAT podatkovni portal, 2025

1991-2023/2024

Da, do  konca oktobra za preteklo leto

Letno

15.9.2025

Da

Opredelitev kazalca

  • Relevantnost kazalca: 1, 2, 3

1 = globalno,

2 = EU,

3 = nacionalno

  • Točnost uporabljenih podatkov: 1

1 = uradni podatki, ki so javni in se poročajo v skladu z EU zakonodajo,

2 = podatki, ki so dostopni javnosti, vendar niso uradni,

3 = interni podatki

  • Časovna primerljivost (nanaša se na podatke v grafu/grafih): 1

1 = vsaj 10-leten niz podatkov,

2 = vsaj 5-leten niz podatkov

3 = manj kot 5-leten niz podatkov

  • Prostorska primerljivost (nanaša se na podatke na karti/kartah): ?

1 = uradni prostorski podatki, dostopni tudi za nižje ravni od nacionalne,

2 = uradni prostorski podatki na nacionalni ravni

3 = obstajajo prostorski podatki, ki pa niso uradni

Drugi podatki

Metodologija zbiranja podatkov: Podatki o obsegu in sestavi potniškega prevoza so pridobljeni s skupnim vprašalnikom za statistiko transporta, ki so ga pripravili Eurostat, Mednarodni transportni forum (ITF) in Ekonomska komisija Združenih narodov za Evropo (UNECE). Od leta 2003 se podatki za železniški prevoz v okviru EU zbirajo ločeno na podlagi Uredbe EU o statistiki železniškega prometa (ES št. 91/2003). Države morajo poročati o vseh prevozih na njihovem ozemlju, ne glede na državo v kateri je vozilo registrirano. Ker med državami članicami EU ni dogovora o tem na kak način bi evidentirali potniške kilometre za mednarodne lete znotraj EU so podatki o letalskem prevozu nezanesljivi in niso vključeni v ta kazalec.
Metodologija obdelave podatkov za ta kazalec: Manjkajoče vrednosti so bile pridobljene z uporabo metod linearne interpolacije in ekstrapolacije ter z upoštevanjem stanja v sosednjih državah z najbolj podobnimi gibanji v potniškem prometu. Manjkajočih podatkov za Slovenijo nismo preračunavali.

Podatkovni viri

Podatkovni niz

Enota

Vir

(hiperlink do podatkov

Obdobje uporabljenih podatkov

Razpoložljivost podatka

Frekvenca osveževanja podatkov

Datum zajema podatkov

Deleži uporabe prevoznih sredstev v potniškem prevozu v evropskih državah EU-27, 2023 (podatki temeljijo na potniških km)

Delež

Eurostat: Statistical Pocketbook 2025

2023

Da, julija za preteklo leto.

Letno

15.9.2025

Drugi viri in literatura

- SURS, 2004. Glosar za statistiko transporta. Prevod dela: Glossary for Transport Statistics (UNECE, ECMT, Eurostat). Ljubljana, Statistični urad RS.