Od razpoložljivega dohodka je v veliki meri odvisna raven potrošnje sredstev gospodinjstev kot tudi varčevanje ali naložbe. Je temeljni kazalec materialne blaginje gospodinjstev. Potrošnja gospodinjstev v Sloveniji je v 2020 izrazito upadla, razpoložljivi dohodek je ohranil pozitivno rast. Stopnja varčevanja gospodinjstev je bila najvišja doslej. Gre za posledice ukrepov med pandemijo. V letu 2021 razpoložljivi dohodek ohranja pozitivno rast, so se pa znižali družinski in socialni prejemki in drugi dohodki.
Kazalec predstavlja povprečno razpoložljivi dohodek gospodinjstva po vrstah dohodka, po dohodkovnih razredih (kvintilih) in po statističnih regijah ter zgornjih mejah dohodkovnih razredov. Prikazuje tudi zmožnosti varčevanja in investiranja gospodinjstev ter prag tveganja revščine.
Denarni razpoložljivi dohodek gospodinjstva obsega neto dohodke vseh članov gospodinjstva (iz zaposlitve, vključno z nadomestilom za prehrano in prevoz na delo, iz samozaposlitve, pokojnine, nadomestila za brezposelnost, nadomestila za bolniško odsotnost, štipendije, družinske in socialne prejemke, obresti, dividende, denarne transferje, prejete od drugih gospodinjstev), od katerih se odštejejo transferji, plačani drugim gospodinjstvom, ter davek na premoženje, vključno z nadomestilom za uporabo stavbnega zemljišča. Tako izračunanemu denarnemu dohodku se prišteje tudi del dohodka v naravi (boniteta za uporabo službenega avtomobila za zasebne namene in del vrednosti lastne proizvodnje samozaposlenih, tj. vrednost izdelkov, prenesenih v gospodinjstvo iz lastne delavnice, podjetja ali trgovine).
Statistični urad Republike Slovenije (28. 08. 2022)
Dohodek iz dela [%] | Pokojnine z dodatki [%] | Družinski in socialni prejemniki [%] | Drugi dohodki [%] | |
---|---|---|---|---|
2008 | 68 | 20 | 10,70 | 1,40 |
2010 | 66,40 | 20,50 | 11,40 | 1,80 |
2011 | 65,70 | 20,90 | 11,50 | 1,90 |
2012 | 64,70 | 21,70 | 11,60 | 2 |
2014 | 63,80 | 22,60 | 10,60 | 2,90 |
2015 | 64,50 | 22,70 | 10,20 | 2,70 |
2018 | 65,70 | 22,20 | 9,90 | 2,20 |
2019 | 67,30 | 21,20 | 9,30 | 2,20 |
2020 | 66,20 | 21 | 9,50 | 3,30 |
2021 | 66,90 | 22,50 | 7,80 | 2,70 |
Statistični urad Republike Slovenije (28. 08. 2022)
1. kvintil [%] | 2. kvintil [%] | 3. kvintil [%] | 4. kvinitl [%] | 5. kvintil [%] | |
---|---|---|---|---|---|
2008 | 10 | 14,70 | 18,20 | 22,60 | 34,50 |
2010 | 9,80 | 14,60 | 18,20 | 22,70 | 34,70 |
2012 | 9,70 | 14,70 | 18,20 | 22,50 | 34,80 |
2013 | 9,40 | 14,60 | 18,20 | 22,60 | 35,20 |
2014 | 9,20 | 14,40 | 18,10 | 22,60 | 35,70 |
2016 | 9,60 | 14,50 | 18,20 | 22,60 | 35,10 |
2017 | 9,70 | 14,70 | 18,30 | 22,60 | 34,70 |
2018 | 10 | 14,80 | 18,20 | 22,50 | 34,50 |
2020 | 10,10 | 14,70 | 18,20 | 22,40 | 34,60 |
2021 | 10,20 | 14,80 | 18,20 | 22,40 | 34,40 |
Statistični urad Republike Slovenije (28. 08. 2022)
1. kvintil [EUR] | 2. kvintil [EUR] | 3. kvintil [EUR] | 4. kvintil [EUR] | 5. kvintil [EUR] | |
---|---|---|---|---|---|
2008 | 4874 | 6186 | 7583 | 9708 | 0 |
2009 | 5378 | 6800 | 8302 | 10461 | 0 |
2011 | 5458 | 6965 | 8564 | 10837 | 0 |
2013 | 5344 | 6911 | 8425 | 10807 | 0 |
2014 | 5298 | 6930 | 8533 | 10996 | 0 |
2015 | 5499 | 7160 | 8743 | 11231 | 0 |
2017 | 5714 | 7441 | 9049 | 11483 | 0 |
2018 | 6087 | 7733 | 9359 | 11873 | 0 |
2019 | 6485 | 8255 | 10053 | 12842 | 0 |
2020 | 6732 | 8555 | 10500 | 13315 | 0 |
2021 | 7184 | 9026 | 10975 | 13980 | 0 |
Statistični urad Republike Slovenije (28. 08. 2022)
Pomurska [EUR] | Podravska [EUR] | Koroška [EUR] | Savinjska [EUR] | Zasavska [EUR] | Posavska [EUR] | Jugovzhodna Slovenija [EUR] | Osrednjeslovenska [EUR] | Gorenjska [EUR] | Primorsko-notranjska [EUR] | Goriška [EUR] | Obalno-kraška [EUR] | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2008 | 6366 | 6897 | 6900 | 7163 | 7734 | 6567 | 6933 | 8452 | 7771 | 7616 | 8039 | 7868 |
2009 | 6836 | 7799 | 7343 | 7902 | 8035 | 7258 | 7630 | 9108 | 8561 | 8194 | 8374 | 8289 |
2010 | 7099 | 7852 | 7194 | 7936 | 8468 | 7537 | 7883 | 9351 | 8418 | 8387 | 8304 | 8350 |
2014 | 7693 | 8196 | 7995 | 8175 | 8215 | 7916 | 8091 | 9377 | 8479 | 8453 | 8338 | 8853 |
2017 | 8440 | 8459 | 8585 | 8486 | 8635 | 8360 | 8880 | 9859 | 8940 | 8996 | 8871 | 9847 |
2018 | 8571 | 8882 | 8756 | 8790 | 9170 | 8934 | 9417 | 10222 | 9509 | 8703 | 8907 | 9818 |
2019 | 9541 | 9734 | 9558 | 9526 | 9834 | 9530 | 9968 | 10952 | 10202 | 9725 | 9799 | 10194 |
2020 | 9411 | 10037 | 9668 | 10052 | 9959 | 10463 | 10222 | 11349 | 10620 | 9078 | 10754 | 10946 |
2021 | 10140 | 10806 | 10909 | 10820 | 10332 | 10549 | 10955 | 11877 | 10750 | 9671 | 10187 | 10638 |
Statistični urad Republike Slovenije (28. 08. 2022)
Enočlansko gospodinjstvo [Evro ] | Štiričlansko gospodinjstvo (2 odrasli osebi + 2 otroka, mlajša od 14 let) [Evro] | Dvočlansko gospodinjstvo (2 odrasli osebi) [Evro ] | |
---|---|---|---|
2005 | 5278 | 11085 | 7917 |
2007 | 5944 | 12483 | 8916 |
2008 | 6536 | 13725 | 9804 |
2009 | 7118 | 14949 | 10677 |
2014 | 7146 | 15006 | 10719 |
2016 | 7396 | 15532 | 11094 |
2017 | 7628 | 16019 | 11442 |
2918 | 7946 | 16687 | 11919 |
2019 | 8440 | 17724 | 12660 |
2020 | 8864 | 18615 | 13296 |
2021 | 9249 | 19423 | 13874 |
Statistični urad Republike Slovenije (28. 08. 2022)
Stopnja varčevanja gospodinjstev [%] | Stopnja investiranja gospodinjstev [%] | |
---|---|---|
1995 | 11,60 | 8,70 |
1997 | 14,40 | 9,40 |
2005 | 16,20 | 9,10 |
2006 | 17,50 | 10,10 |
2008 | 16,30 | 10,50 |
2009 | 14 | 7,80 |
2010 | 12,70 | 6,80 |
2013 | 11,20 | 5,50 |
2017 | 12,90 | 6,20 |
2019 | 13,20 | 6,30 |
2020 | 22,50 | 5,50 |
2021 | 18,40 | 6,10 |
Cilj 3: Dostojno življenje za vse
Cilj 1: Odpraviti vse oblike revščine povsod po svetu
Cilj 10. Zmanjšati neenakosti znotraj držav in med državami
Razpoložljivi dohodek gospodinjstev je dohodek, ki ostane gospodinjstvom po poplačilu vseh obveznosti. Gospodinjstva ga namenijo ali za nakupe ali za varčevanje ali pa naložbe.
Povprečni razpoložljivi dohodek gospodinjstev po vrstah dohodka
Dve tretjini razpoložljivega neto dohodka gospodinjstev predstavlja dohodek iz dela, pokojnine predstavljajo dohodek več kot petini gospodinjstev, družinski in socialni prejemki se rahlo znižujejo in so leta 2021 predstavljali 7,8 % razpoložljivega dohodka, preostalih finančnih virov je okoli 2 %. Podatki SURS kažejo, da je bil dohodek iz dela v prvem letu opazovanega obdobja, 2008, najvišji in je dosegel najnižjo raven v letu 2014, nato pa začel rahlo naraščati. Družinski in socialni prejemki so leta 2008 predstavljali 10,7 % dohodka gospodinjstva, dosegali deleže okrog 11 % v obdobju med 2010 in 2013, nato pa začeli upadati in v letu 2021 pristali pri najnižji stopnji 7,8 %. Pokojnine so v opazovanem obdobju ves čas rahlo rasle iz deleža 20 % prihodkov gospodinjstev leta 2008 do 22,5 % leta 2021. Prav tako so ves čas rahlo naraščali drugi dohodki (1,4 % leta 2008 ter 2,7 % leta 2021), pri čemer pa je zabeležen najvišji delež leta 2020 s 3,3 %. (Drugi dohodki so npr. dohodki iz kapitala, razlika med prejetimi in danimi transferji med gospodinjstvi, dohodki otrok, davek na premoženje, razlika med doplačili in vračili dohodnine).
Porazdelitev razpoložljivega dohodka gospodinjstev po dohodkovnih razredih
V opazovanem obdobju (2008-2021) se razpoložljivi dohodek v vseh petih kvintilnih razredih ohranja sorazmerno enako visok. Seveda je najnižji v 1. kvintilnem razredu (10 %) in najvišji v 5. kvintnem razredu (34 %) – podatki so za leto 2021.
Zgornje meje dohodkovnih razredov (EUR)
Zgornja meja dohodkovnih razredov letnega dohodka na člana gospodinjstva je bila leta 2008 za 1. kvintni razred 4.874,00 eur, za 2. kvintni razred 6.186,00 eur, za 3. razred 7.583,00 eur in za 4. kvintni razred 9.708,00 eur; peti razred ni omejen navzgor. Leta 2021 je bila zgornja meja 1. dohodkovnega razreda 7.184,00 eur, za 2. kvintni razred 9.026,00 eur, za 3. razred 10,975,00 eur in za 4. kvintni razred 13.980,00 eur; peti razred ni omejen navzgor. Zgornja meja dohodkovnih razredov se je v opazovanem obdobju poviševala, razen v obdobju po recesiji med leti 2013 in 2015. Podatek tudi kaže, da je razlika med zgornjo mejo 1. in 4. dohodkovnega razreda skoraj dvakratna.
Razpoložljivi dohodek na člana gospodinjstva po statističnih regijah (po socialnih transferjih)
Tako v Sloveniji kot v vseh statističnih regijah razpoložljivi dohodek gospodinjstev ves čas rahlo raste, z nekaterimi manjšimi izjemami. Leta 2021 je bil povprečni razpoložljivi dohodek na člana gospodinjstva v Sloveniji 10.989,00 eur. Vendar se je najmanj povečal v Posavju in Zasavju in prvič v vseh letih opazovanja je bil zaznan upad razpoložljivega dohodka v Goriški in Obalno-kraški regiji.
Prag tveganja revščine
Prag tveganja revščine je leta 2005 za enočlansko gospodinjstvo znašal 5.278,00 eur, leta 2021 pa 9.249,00 eur. Za dvočlansko gospodinjstvo (2 odrasli osebi) je prag tveganja revščine znašal 7.917,00 eur in leta 2021 13.847,00 eur. Za štiričlansko gospodinjstvo (2 odrasli osebi + 2 otroka, mlajša od 14 let) je leta 2005 prag tveganja revščine znašal 11.085,00 eur in leta 2021 19.423,00 eur.
Prag tveganja revščine se ves čas rahlo dviguje. Prag tveganja revščine je opredeljen s 60 % mediane ekvivalentnega neto razpoložljivega dohodka vseh gospodinjstev.
Varčevanje in investiranje gospodinjstev
Stopnja varčevanja gospodinjstev v Sloveniji je na splošno višja od stopnje investiranja.
Potrošnja gospodinjstev se je v letih 2014–2019 povečevala, v letu 2020 pa so se izdatki gospodinjstev za končno potrošnjo glede na leto 2019 nominalno znižali za 10,3 % (ali za 2,6 mrd. EUR). To je bilo največje znižanje doslej in prvo po letu 2013. Ključni dejavnik za to so bili ukrepi za zajezitev širjenja virusa, saj so gospodinjstva nakupe nenujnih in trajnejših proizvodov in storitev, ki so jih prvotno nameravala opraviti v tem obdobju, morala zaradi zaprtja preložiti. Gospodinjstva so hkrati z izrednim upadom potrošnje močno povečala varčevanje. Stopnja varčevanja gospodinjstev (delež bruto varčevanja v bruto razpoložljivem dohodku) je bila v letu 2020 rekordno visoka, 25,1-odstotna (dolgoročno povprečje od leta 2008 do 2020 znaša 13,6 %), in za 11,7 odstotne točke višja kot v letu 2019. Povečanje stopnje varčevanja v celotnem letu 2020 je bilo največje povečanje doslej. Vendar podatki za leto 2021 kažejo že nekoliko nižjo stopnjo varčevanja, kar je očitno posledica »milejših« ukrepov zaradi pandemije. In tudi nekoliko povečano stopnjo naložb v primerjavi z letom 2020.
Politični okvir
Nekatere države članice EU so sprejele tudi ukrepe za spodbujanje dolgoročnega varčevanja in naložb gospodinjstev. V nekaterih državah so bile sprejete pokojninske sheme s samodejnim članstvom. Druge so uvedle namenske varčevalne račune za podporo financiranju dolgoročnih naložbenih projektov z (državno) zajamčenim stalnim donosom in v nekaterih primerih z določenimi davčnimi ugodnostmi. Sredstva na teh računih se nato vlagajo v javno koristne projekte, kot so bolnišnice, socialna stanovanja in univerze.
Eko sklad, slovenski okoljski javni sklad, je pomemben izvajalec politike na področju varstva okolja v Sloveniji. Nudi subvencije in ugodne kredite za okolju prijazne naložbe, kot so prehod na obnovljive vire energije, učinkovita raba energije, ravnanje z odpadki in odpadnimi vodami ter trajnostna mobilnost. V okviru Eko sklada deluje tudi ENSVET, mreža neodvisnih strokovnjakov in energetskih svetovalcev, ki nudijo celovite rešitve in pomoč pri naložbah. Pri njih se lahko naročite tudi na brezplačno energetsko svetovanje.
Gospodinjstva predstavljajo pomemben člen v verigi potrošnje, saj so ravno gospodinjstva tisti potrošniki, ki imajo zadnjo besedo pri vsakodnevni izbiri izdelkov in storitev. Kot posamezniki ali kot gospodinjstva vplivamo na okolje z našimi odločitvami o tem, kje in kako bomo živeli, kaj bomo jedli, kje bomo delali, kako bomo preživljali prosti čas, koliko in s čim se bomo prevažali, kaj in koliko bomo nakupovali. Seveda je izbor le-teh že v mnogočem pogojen z obstoječimi danostmi (prometna infrastruktura, poselitev, oddaljenost delovnih mest in trgovin ipd.), vendar je tudi znotraj obstoječega mogoče najti bolj uravnotežen način življenja. Postajamo izrazito potrošniška družba, saj je potrošnja postala naš način življenja, nakupovanje pa obred. Trajnostna potrošnja se tiče našega življenjskega sloga. Spreminjanje sedanjih ne-trajnostnih vzorcev življenja, obnašanja, ravnanja in vrednot je eden ključnih pogojev za trajnostni razvoj.
Cilji povzeti po:
Cilj 3: Dostojno življenje za vse: Strategija razvoja Slovenije 2030: https://www.gov.si/assets/vladne-sluzbe/SVRK/Strategija-razvoja-Slovenije-2030/Strategija_razvoja_Slovenije_2030.pdf
Cilj 1: Odpraviti vse oblike revščine povsod po svetu, in Cilj 10. Zmanjšati neenakosti znotraj držav in med državami, Agenda za trajnostni razvoj do leta 2030: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZZ/Dokumenti/multilaterala/razvojno-sodelovanje/publikacije/Agenda_za_trajnostni_razvoj_2030.pdf
Podatki za Slovenijo
Metodologija zbiranja podatkov:
Vir za izračun kazalnikov dohodka, revščine in socialne izključenosti so podatki iz letnega statističnega raziskovanja Življenjski pogoji (ang. SILC – Statistics on Income and Living Conditions). To raziskovanje temelji na uredbah Evropske komisije in se izvaja v vseh državah članicah EU, zato so podatki vseh držav članic EU med seboj neposredno primerljivi. V Sloveniji smo ga začeli izvajati v letu 2005.
Podatke zbirajo v letnem statističnem raziskovanju Življenjski pogoji (EU-SILC - ang. Statistics on Income and Living Conditions). Rezultati statističnega raziskovanja SILC izhajajo iz ankete, izvedene v začetku posameznega leta, in iz registrov ter administrativnih virov, ki se večinoma nanašajo na leto pred izvedbo ankete. https://www.stat.si/statweb/File/DocSysFile/8141
Zaradi epidemije covida-19 so bili podatki z anketnim vprašalnikom pridobljeni v dveh obdobjih leta 2020 (od 15. januarja do 15. marca in od 15. maja do 15. septembra); za vsa prejšnja leta so bili pridobljeni v prvi polovici posameznega leta (januar–junij).
- Izračuni dohodka temeljijo na letnem (neto) razpoložljivem dohodku gospodinjstva (brez dohodka v naravi). Denarni razpoložljivi dohodek gospodinjstva obsega neto dohodke vseh članov gospodinjstva (iz zaposlitve, vključno z nadomestilom za prehrano in prevoz na delo, iz samozaposlitve, pokojnine, nadomestila za brezposelnost, nadomestila za bolniško odsotnost, štipendije, družinske in socialne prejemke, obresti, dividende, denarne transferje, prejete od drugih gospodinjstev), od katerih se odštejejo transferji, plačani drugim gospodinjstvom, ter davek na premoženje, vključno z nadomestilom za uporabo stavbnega zemljišča (od 2013 naprej brez dohodka v naravi).
- Povprečni dohodek na gospodinjstvo (po vrstah dohodka) je količnik med vsoto posamezne vrste dohodka in številom vseh zasebnih gospodinjstev v Sloveniji.
- Povprečni dohodek na člana gospodinjstva (po vrstah dohodka) je količnik med vsoto posamezne vrste dohodka in številom vseh oseb, ki prebivajo v zasebnih gospodinjstvih v Sloveniji.
- Neenakost porazdelitve dohodka SURS prikazuje z razmerjem kvintilnih razredov in z Ginijevim količnikom. Čim višja sta, tem večja je neenakost porazdelitve dohodka med gospodinjstvi. Razmerje kvintnih razredov (80/20) je razmerje med vsoto ekvivalentnega razpoložljivega dohodka oseb v najvišjem in najnižjem kvintilnem razredu. Osebe se razvršča v pet kvintilnih razredov glede na (neto) razpoložljivi dohodek na ekvivalentnega odraslega člana gospodinjstva. V prvem kvintilnem razredu je 20 % oseb iz gospodinjstev z najnižjim ekvivalentnim dohodkom, v petem kvintilnem razredu pa 20 % oseb iz gospodinjstev z najvišjim ekvivalentnim dohodkom.
- Prag tveganja revščine se določi (izračuna) kot 60 % mediane ekvivalentnega (neto) razpoložljivega dohodka vseh gospodinjstev, pri čemer se upošteva t. i. prilagojena OECD-jeva ekvivalenčna lestvica. Objavlja se za enočlansko gospodinjstvo (tj. za odraslo osebo, ki živi sama), za dvočlansko gospodinjstvo (dve odrasli osebi) in za štiričlansko gospodinjstvo (dve odrasli osebi in dva otroka, mlajša od 14 let).
- Stopnja varčevanja gospodinjstev je izračunana v %: bruto varčevanje/bruto razpoložljivi dohodek
(popravek za spremembo neto lastniškega kapitala gospodinjstev v rezervacijah pokojninskih skladov - D8 je vključen). Stopnja investiranja gospodinjstev je izračunana v %: Bruto investicije v osnovna sredstva/bruto razpoložljivi dohodek (popravek za spremembo neto lastniškega kapitala gospodinjstev v rezervacijah pokojninskih skladov - D8 je vključen). Dosegljivo na: BDP in nacionalni računi; Nefinančni sektorski računi. https://www.stat.si/statweb/File/DocSysFile/8244
- Doseganje ciljev trajnostnega razvoja je za države podpisnice Agende 2030, med katerimi je tudi Slovenija, zavezujoče. SURS približevanje Slovenije 17 ciljem trajnostnega razvoja spremlja z določenimi kazalniki, med katerimi je tudi prilagojeni bruto razpoložljivi dohodek gospodinjstev na prebivalca v standardih kupne moči. https://www.stat.si/Pages/cilji/cilj-10.-zmanj%C5%A1ati-neenakosti-znotraj-dr%C5%BEav-in-med-njimi/10.2-realni-prilagojeni-bruto-razpolo%C5%BEljivi-dohodek-gospodinjstev-na-prebivalca-v-skm
Metodologija obdelave podatkov za ta kazalec: podatki v kazalcu so preračunani v deležih in denarnih vrednostih.
Kazalnike dohodka, revščine in socialne izključenosti SURS objavlja za leto, v katerem se izvede raziskovanje Življenjski pogoji (SILC), podatki o dohodku za izračun teh kazalnikov pa so iz leta pred tem, tj. iz leta pred izvedbo raziskovanja SILC.
Podatkovni viri
Podatkovni niz |
Enota |
Vir (hiperlink do podatkov |
Obdobje uporabljenih podatkov |
Razpoložljivost podatka |
Frekvenca osveževanja podatkov |
Datum zajema podatkov |
Mednarodna primerljivost podatkovnega niza |
Povprečni razpoložljivi dohodek gospodinjstev po vrstah dohodka |
% |
https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/0867325S.px
|
2008 - 2021 |
Druga polovica leta |
Letno |
28. 8. 2022 |
|
Porazdelitev razpoložljivega dohodka gospodinjstev po dohodkovnih razredih |
% |
https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/0867332S.px
|
2008 - 2021 |
Druga polovica leta |
Letno |
28. 8. 2022 |
|
Zgornje meje dohodkovnih razredov |
EUR |
https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/0867330S.px
|
2008 - 2021 |
Druga polovica leta |
Letno |
28. 8. 2022 |
|
Povprečni razpoložljivi dohodek na člana gospodinjstva po statističnih regijah |
EUR |
https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/0867385S.px
|
2008 - 2021 |
Druga polovica leta |
Letno |
28. 8. 2022 |
|
Prag tveganja revščine |
EUR |
https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/0867106S.px
|
2005 - 2021 |
Druga polovica leta |
Letno |
28. 8. 2022 |
Da |
Stopnja varčevanja in investiranja gospodinjstev |
% |
https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/0325203S.px
|
1995 - 2021 |
Druga polovica leta |
Letno |
28. 8. 2022 |
|
Opredelitev kazalca
1 = globalno,
2 = EU,
3 = nacionalno
1 = uradni podatki, ki so javni in se poročajo v skladu z EU zakonodajo,
2 = podatki, ki so dostopni javnosti, vendar niso uradni,
3 = interni podatki
1 = vsaj 10-leten niz podatkov,
2 = vsaj 5leten niz podatkov
3 = manj kot 5-leten niz podatkov
1 = uradni prostorski podatki, dostopni tudi za nižje ravni od nacionalne,
2 = uradni prostorski podatki na nacionalni ravni
3 = obstajajo prostorski podatki, ki pa niso uradni
• SURS, 2021, Razpoložljivi dohodek na prebivalca po regijah, https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/9905
• SURS, 2021, Stopnja varčevanja gospodinjstev v Sloveniji, https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/9917
• SURS, 2021, Kazalniki ciljev trajnostnega razvoja za Slovenijo, https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/10014
• Klemenčič, Ksenija Saražin, Revščina, Kakovostna starost, let. 15, št. 1, 2012, (95–96) © 2012 Inštitut Antona Trstenjaka, https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-11A4D5U6/16125664-0d85-4412-8167-221bb6eaef28/PDF